FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Ravnen »

Så er det hjemmekamp igen efter en landsholdspause. Jeg håber Rømer og Franculino får chancen fra start. Lyngby mindes jeg vi ofte har problemer med. Men det kan ikke nytte at vi ikke vinder vores hjemmekampe, det er forudsætningen for succes, så Lyngby skal bekæmpes og vi skal gerne bygge ovenpå den seneste fremgang. Fremgangen er lidt vaklende, men holdet indeholder igen så mange gode spillere at det simpelthen skal komme.

Jeg håber på en sikker og solid 2-0 sejr.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Lupus1999 »

Vi skulle gerne vinde, men vores sats på målmandsposten ved ikke at have to dygtige målmænd, kan nu blive afgørende.

Lössl er skadet. Håber Fraissl har niveau.

Vil også gerne se Franculino fra start i stedet for Ola.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Acebone »

Vi skulle gerne vinde, men vores sats på målmandsposten ved ikke at have to dygtige målmænd, kan nu blive afgørende.

Lössl er skadet. Håber Fraissl har niveau.
Hvad mener du med sats - kan Fraisl ikke vise sig at være dygtig?

Ud fra hans kampminutter i Midtjylland, synes jeg, det endnu er noget tidligt at sige. Han har været i periferien af det østrigske landshold. På papiret er han da en væsentlig opgradering i forhold til f.eks. Hedvall.

Havde vi ikke hentet Fraisl, ville jeg være enig med dig i, at det var satset.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, det var godt vi ikke kun stod med Hedvall, som vel må betegnes som det mærkeligste køb i nyere tid i FCM.

Lössl er ikke ny mere og han har altid haft nogle skadesperioder i hele sin karriere. De bliver nok ikke mindre med alderen. Fraisl har rigtig nok ikke haft muligheden for at vise noget endnu, så det er tidligt at dømme. Jeg vil dog tillade mig at det under alle omstændigheder ligner at vi er svækket.

Lössl er for mig en målmand med højt bundniveau, men han er ikke en ekstra ordinær keeper, som eksempelvis Kamil i FCK. Jeg synes vi har brug for at optimere her.

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Fcmrose »

Hold da op TT.
5 ændringer incl en skadet løssl.
Endelig røg dahlsgaard på bænk.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Ravnen »

Han har lyttet til vores ønsker om Gabriel, Rømer og Franculino :-)

Synes det er en spændende opstilling. Kom så FCM

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Fcmrose »

Spørgsmålet er hvor meget pokalkamp tirsdag har indflydelse.
Jeg synes jo dette ser super spændende ud.

Lund7400
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Lund7400 »

For en sjælden gang en god start hvorefter vi falder i niveau. Ingason med endnu en stor fejl, han har godt nok ikke lignet en mand til 30 millioner.. Nå, vi har alle muligheder for endnu at vinde, mon ikke vi hiver den 4-1..

PS: Hvor er Gytkjær dog en irriterende type - igen. Små svinestreger, konstant masen uden øje for bold og en provokerende attitude. En slags Nicolai Poulsen...

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af mousebreaker »

Lækkert med tre point.
Fortjente point.
Blev så fandens sur på Oliver Sørensen, sa han to min og 40 sek i overtiden, prøver en svær aflevering i modstandernes felt. Det er vel ikke mere end tre-fire år siden, at vi smed ca 3 sejre på den baggrund i en enkelt sæson. Her var det også tæt på.

Tag den nu ud til sidelinjen, når man ikke har en 100% sikker aflevering.
Der var ca 1,5 minut tilbage af den officielle tillægstid, det bør han være klar over (endte så med to min ekstra).
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Ravnen »

Vi er på rette vej. Vi spiller to gode perioder i dag, i starten af første og i starten af anden halvleg. Når vi kommer dertil at vi kan spille sådan 90 minutter så venter guldet på os..!

Vi kunne have vundet langt større med lidt mere skarphed, mon ikke Duncan kan tage flere end Oliver under sine vinger? ;-) 20-7 i afslutninger, men alt for mange gik helt af pommern til.

Sikke en kamp af Fraisl, han ser jo monster stærk ud. Gabriel også. Og midtbanen havde mere pondus med Rømer. Franculino skuffede lidt men det er kun fordi man glemmer hvor ung og uerfaren han jo faktisk er, og så peger pilen altså voldsomt på Cho som netop er erfaren men virkede som om dokumentaren i nakken på ham fik ham til at tabe overblikket?

Og så selvfølgelig forsvaret som slet ikke er der endnu.

Ros til Thomasberg for at bygge det her hold op stille og roligt. Der er lang vej endnu, men det erkender han jo også. Det her er på bagkanten af en lang lang nedtur men nu er der lys forude.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Lupus1999 »

Acebone skrev:
27. okt 2023, 12:16
Vi skulle gerne vinde, men vores sats på målmandsposten ved ikke at have to dygtige målmænd, kan nu blive afgørende.

Lössl er skadet. Håber Fraissl har niveau.
Hvad mener du med sats - kan Fraisl ikke vise sig at være dygtig?

Ud fra hans kampminutter i Midtjylland, synes jeg, det endnu er noget tidligt at sige. Han har været i periferien af det østrigske landshold. På papiret er han da en væsentlig opgradering i forhold til f.eks. Hedvall.

Havde vi ikke hentet Fraisl, ville jeg være enig med dig i, at det var satset.
Fraisl var 2 point værd i dag. 🙏🏻
Mon han sætter Lössl af nu?

De redninger han havde til sidst er bare redninger som Lössl ikke endnu har vist på mange flere kampe.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: FCM - Lyngby 27 oktober 2023

Indlæg af Acebone »

Enig, Fraisl var stærk i går. Gode redninger og god attitude. Jeg sad oppe under taget på Faxe, og selvom der var godt gang i CC, kunne man tydeligt høre ham råbe forsvaret op, når det f.eks. var hans bold.

Vi har tidligere set, at en åben målmandskamp kan skabe mere uro end gavn, men det giver noget tryghed at vide, at vi har et kompetent andetvalg. Jeg tror dog ikke, Lössls position er i umiddelbar fare.

Gabriel giver en ny dimension til holdet. Dét skifte bør til gengæld være permanent.

Besvar