nemt program på vej

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: nemt program på vej

Indlæg af DenStolteJyde »

BMBrandt skrev:Hobro har gjort rigtig mange ting godt indtil videre, men at tro på de ligger der efter 33 runder er i mine øjne utopi... Hverdagen kommer på et tidspunkt...

Jeg er sådan set ikke uenig. jeg tvivler også på at hobro får en 2. plads i superligaen når sidste kamp er spillet.

Men det ændrer ikke på at det er et hold man kan tabe til hvis der ikke er fuld fokus på opgaven..

Brugeravatar
Supernatural
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: nemt program på vej

Indlæg af Supernatural »

Muligvis ligger de ikke nr. 2 til den tid, men de ligger der nu og det er fuldt fortjent. Holdet har vundet over langt bedre hold i år, og jeg kan ikke se nogen argumentation for, at vi skulle være mere sikker end dem.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: nemt program på vej

Indlæg af Christian »

Jeg håber selvfølgelig ikke, at hverken spillere eller trænere tænker at mesterskabet allerede er hjemme.
Men jeg er sikker på at det ingen forskel gør om jeg tænker det.

Som andre også skriver, ser jeg stor forskel på truppen i denne sæson og sidste sæson.
Jeg husker især Brøndby kampen, hvor vi stillede med et meget alternativt forsvar, og blev kørt fuldstændig over.
Efter vores gode start sidste år, tænkte jeg at det næsten var for godt til at være sandt, og sad måske men en fornemmelse af at det bare var et spørgsmål om tid, før vi vendte tilbage til sædvanligt svingende niveau.

I år har vi virkelig vist styrke uanset skader og karantæner (Aab ude undtaget), og alle er erfaringen fra sidste år rigere.
I år tænker jeg ikke at vi spiller over evne, og at stimen med uafgjorte og nederlag snart kommer.
Jeg tror på at vi p.t. spiller som det gode hold vi er, og den større bredde og kvalitet i truppen, gør at vi næsten altid har en kompetent afløser, plus at alle skal kæmpe lidt hårdere for at bevare deres plads i startopstillingen.

Skuffelsen over ikke at blive mestre i denne sæson, vil for mig være lige stor, uanset hvor meget eller hvor lidt jeg glæder mig over vores situation lige nu.

Brugeravatar
Supernatural
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: nemt program på vej

Indlæg af Supernatural »

Jeg har nu også en meget bedre følelse i år ift. truppen og vores situation (og at FCK, BIF, AAB er starten skidt). Plus erfaringen og sulten må være stor efter sidste sæsons skuffelse. Derfor er det bare vigtigt, at man buldrer igennem af, og ikke tager den afslappet mod de små hold. Det er ofte mod de små hold man ser et rigtigt mesterhold og hvis failer der, jamen så fortjener vi heller ikke mesterskabet ligesom sidste sæson.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: nemt program på vej

Indlæg af BMBrandt »

Det var 3 af de "nemme" kampe. 2sejre og 6point rigere....
De næste 4 hedder 2x sif en tur til haderslev og besøg af brixtofte banden....
Min profeti om 13 point ser ikk helt dum ud... eller hva?

Brugeravatar
Møller
Indlæg: 69
Tilmeldt: 20. maj 2009, 09:04

Re: nemt program på vej

Indlæg af Møller »

BMBrandt skrev:Det var 3 af de "nemme" kampe. 2sejre og 6point rigere....
De næste 4 hedder 2x sif en tur til haderslev og besøg af brixtofte banden....
Min profeti om 13 point ser ikk helt dum ud... eller hva?
Kommer helt an paa, om du vil have 13 point i de naeste 4 kampe, for saa bliver det svaert ;)

7 point i de naeste 4 vil vaere til at leve med, saa laenge vi ikke mister 3 af de 5 point mod Brixtoftes drenge. Haaber og tror dog paa 10 point :)

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: nemt program på vej

Indlæg af BMBrandt »

Arh... det var nu over de 7 kampe, da tråden startede... der var andre herinde, der havde meget svært ved at se drt nemme i prorammet..

8point vil være fint. 10 fantastisk...

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: nemt program på vej

Indlæg af Noe »

BMBrandt skrev:Arh... det var nu over de 7 kampe, da tråden startede... der var andre herinde, der havde meget svært ved at se drt nemme i prorammet..
Og det tror jeg stadig, at folk har. Vi tabte klart mod FCN, var i problemer mod FCV og slår kun Hobro, fordi vi var det første hold, der tog dem rigtig seriøst. I næste kamp møder vi SIF, som Glen aldrig har slået. Vi har altid kæmpe problemer mod dem. Med 5-1 i ryggen, hjemmebane og en indstilling til kampene som din, er det opskrift på sikker fiasko.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: nemt program på vej

Indlæg af BMBrandt »

Griner... historie kan man læne sig op ad, men ikke den endegyldige sandhed... sejr over sif kommer der jo før eller siden... og chancen har vel aldrig været større... eller hva?

udspillet af fcn, arh så er det vist heller ikke værre. ?
I problemer mod fcv? Problemer med at score ja. Få chancer nope. Gav chancer væk nope...
Hobro besejre vi for de vi matcher deres forcer, samt tager dem seriøst...

og det her er vel tidligere kampe som vi ja tidligere har dummet os mod... men åbenbart ikke i øjeblikket...og derfor har jeg en ok mavefornemmelse i øjeblikket.... det er vel også kun spillerne der skal bevare benene i den jyske muld... og holde fokus... vi andre må godt drømme

Brugeravatar
Supernatural
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: nemt program på vej

Indlæg af Supernatural »

Men hør nu her. Selv FCK, Brøndby og AAB (da alle hold var bedst) smed jo ofte point i dem du kalder "nemme" kampe. FCM har historisk set bestemt ikke været en undtagelse, og hvis du kigger på hvordan kampene er forløbet, udover mod Hobro, så må du da ikke selv være overbevist? Med den tilgang du har, hvorfor vandt vi så ikke mesterskabet i sidste sæson, da vi allerede var solidt foran? Truppen var ikke så bred nej, men stadig meget bedre end de dårlige hold i tabellen som vi smed point til ofte.

Vi vandt over Hobro fordi vi ikke undervuderede dem, og vi spillede mod dem som man lige præcis skal. Hvis vi havde undervurderet dem ligesom dig, og mange andre af suppens hold indtil videre, så havde vi nok fået det meget svære.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: nemt program på vej

Indlæg af Noe »

BMBrandt skrev:det er vel også kun spillerne der skal bevare benene i den jyske muld... og holde fokus... vi andre må godt drømme
Alle må da drømme. Men jeg tror du tager grundigt fejl her. Spillerne kan netop ikke undgå at blive påvirket af omverdenens forventninger. Både i hverdagen, men så sandelig også når et spejlblankt hjemmepublikum begynder at pibe af dem, fordi de har problemer i de "nemme" hjemmekampe. Så kan du sige, at spillerne skal være professionelle og holde fokus. Men er der nogen særlig god grund til at gøre det sværere for ens eget hold at vinde?

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: nemt program på vej

Indlæg af Christian »

vi vandt over hobro fordi vi er mindst èn klasse over dem. intet andet.

mon ikke alle trænere der har mødt hobro i denne sæson har været opmærksom på ikke at undervurdere dem.

vi er også en klasse over sif og bør vinde, men derfor kan det da godt være vi ikke gør.

Jeg er nu temmelig overbevist om en sikker sejr igen :)

Mike80
Indlæg: 639
Tilmeldt: 24. mar 2010, 13:01

Re: nemt program på vej

Indlæg af Mike80 »

BMBrandt skrev:Arh... det var nu over de 7 kampe, da tråden startede... der var andre herinde, der havde meget svært ved at se drt nemme i prorammet..

8point vil være fint. 10 fantastisk...
En himmelråbende dum udmelding og tråd hvori jeg egentligt ikke havde intentioner om at blande mig yderligere! I en historisk tæt lige som superligaen, hvor alle hold slår alle i nyere tid og med FCM's tidligere blamager mod de netop "nemme" hold skriger naiviteten om nemt program til himlen.

AaB blev sidste år mestre med sølle 62 point og vandt bla. Ingen kampe mod et på papiret svagere FCV hold! (Et hold der går under nem kamp i din terminologi) At vi efterfølgende har vundet kampene mod netop FCV og Hobro beviser jo igenlunde den pointe som du jo efterfølgende gerne vil have fremelsket i forhold til rigtigheden i din påstand! Det beviser i min verden netop det modsatte.. At vi fremstår mere modent som hold og tilsyneladende (på banen modsat denne tråd) har lært af tidligere tiders dårlige tilgang til de "nemme" kampe! Vi spillede klogt og tålmodigt mod FCV og med en professionel tilgang til kampen netop fordi alle omkring holdet vidste det på ingen måde blev nemt! Det samme kan siges om Hobro, hvor vi med den rigtige ydmyghed og tilgang til kampen formår at vise en klasseforskel på dagen, som hverken FCK i parken eller Brøndby kunne præsterer med deres mange million indkøb!

Luk nu den her dumme debat!

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Supernatural
Indlæg: 111
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: nemt program på vej

Indlæg af Supernatural »

@BMBrandt

Hvorfor taber det danske landshold med jævne mellemrum til dårlige nationer som Armenien og har det svært med hold som Malta osv.? Hvorfor mistede Portugal dumme vitale point sidste gang? Der er ingen nemme kampe. Sådan fungerer fodbold ikke, og utroligt du kan være så naiv der.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: nemt program på vej

Indlæg af BMBrandt »

Hov hov... du kopi af flad amerikansk serie :D ... selvfølgelig taber man mod dårligere hold, ligesåvel som man vinder over bedre.... thats life. Jeg har heller ikke argumenteret for at vinde alle 7 kampe... min pointe var at point høsten i de næste kampe kunne se fordelagtig ud... som tidligere nævnt inden kampene skød jeg på 13, nu mangler der 7... og det ser stadig godt ud.... jeg har taget ja hatten... du bestemmer selv hvilken du tager på, men tror jeg ved det ;)...
God søndag, og god landskamps pause

Besvar