SL R14: FCM - Brøndby
-
Re: SL R14: FCM - Brøndby
For mig at se er årsagen til at vi de seneste sæsoner har klaret os så dårligt mod Brøndby, at de har udviklet en spillestil med boldbesiddelse og relationer, der passer som fod i hose til FCM med højt pres og individuelle aktioner.
Brøndbys budget er ikke langt fra vores, de har udmærkede spillere, og hvis vi ikke er ekstremt dygtige til vores spillestil på dagen, taber vi, fordi vi halser forgæves rundt efter bolden.
Det er ubegribeligt, at trænerstaben, efter syv nederlag i otte kampe mod Brøndby ikke forlængst har ændret tilgang til Brøndby-kampene.
Brøndbys budget er ikke langt fra vores, de har udmærkede spillere, og hvis vi ikke er ekstremt dygtige til vores spillestil på dagen, taber vi, fordi vi halser forgæves rundt efter bolden.
Det er ubegribeligt, at trænerstaben, efter syv nederlag i otte kampe mod Brøndby ikke forlængst har ændret tilgang til Brøndby-kampene.
En kompakt defensiv med kort afstand i kæderne, så der ingen bagrum er at løbe i for Suzuki og Kvistgaarden. Jeg forstår simpelthen ikke at man taktisk ikke for længst har gjort det. Brøndby spidskompetence er at udnytte mellemrummet i omstillingerne, og det syntes vi at de skal have lov til.
Håbløst.
Men at spille Oliver ude af position, og bruge en Martinez, der de seneste 3 kampe har set slidt ud er håbløst.
4-5-1, med Castillo og Sørensen centralt, og med Byskov som fremskudt 10’er, hvilket i øvrigt er hans bedste position. Alternativt skal Bravo benyttes.
Håbløst.
Men at spille Oliver ude af position, og bruge en Martinez, der de seneste 3 kampe har set slidt ud er håbløst.
4-5-1, med Castillo og Sørensen centralt, og med Byskov som fremskudt 10’er, hvilket i øvrigt er hans bedste position. Alternativt skal Bravo benyttes.
[/quote]
<men jeg synes også at de indkøb man har haft til midtbanen ikke ser for godt ud for indkøberne.
[/quote]
For mange indkøb har ikke vist niveau. Eskildsen, Kuchta, Castillo, Bravo. Når Simsir ikke er klar har vi intet at byde ind med kreativt. Diao var helt ved siden af sig selv idag.
<men jeg synes også at de indkøb man har haft til midtbanen ikke ser for godt ud for indkøberne.
[/quote]
For mange indkøb har ikke vist niveau. Eskildsen, Kuchta, Castillo, Bravo. Når Simsir ikke er klar har vi intet at byde ind med kreativt. Diao var helt ved siden af sig selv idag.
Foruden Simsir og Osorio er der jo heller ikke særlig mange spillere, der har funklet under Thomasberg i denne sæson. Både Osorio og Simsir funkler fordi de begge to har nogle kvaliteter ingen andre i truppen besidder. Desværre er sæsoner yderst sjældent vundet på solo præstationer alene.
Min umiddelbare fornemmelse er at spilkonceptet, eller manglen på samme, bare ikke fungerer, og her skal der i den grad kigges på hele trænerteamet.
Jeg håber inderligt på, at Thomasberg og Lodberg begge to afskedes senest til jul og at klubben allerede er i kontakt med potentielle afløsere. Vi har desværre ikke rykket os spillemæssigt under dem, og at tabe historisk stort på hjemmebanen i Herning er under al kritik og med de seneste kampe i mente fyringsbegrundelse.
Det er i hvert fald skræmmende, der absolut ingen spillemæssig udvikling er sket under de snart 2 år med Thomasberg.
En del kommentarer er efter især Kutcha og til dels Buksa og vi kan sagtens blive enige om at Kutcha spil har været skidt, men han klaskede kasser ind i Tjekkiet, så måske FCM skal begyndte at spille med fløje, der kommer til baglinjen og ligger bolde indover, i stedet for den evindelige fokus på at køre angreb ind over midten.
Det er svært at få offensiven til at fungere, når Kutcha og Buksa hele tiden får lange bolde fra forsvaret samt de modtager nærmest konstant bolden med ryggen til målet. Kom ud over kanterne og få slået nogle kvalificerede indlæg, så de får noget ordentligt at arbejde med. Vi så det jo i dag, da Joel slår et godt indlæg i slutningen af første halvleg, så steg Buksa op og havde et godt forsøg med hovedet.Lund7400 skrev: ↑3. nov 2024, 15:54Thomasberg bør være til overvejelse. I min optik bør han faktisk hældes ud. Man må som tophold ikke tabe 1-5 hjemme ligegyldigt hvor mange skader man har. Og faktum er Brøndby kunne have lavet 10. Samtidigt er der INTET, som hænger sammen offensivt. Hvis så bare i dag var et enkeltstående tilfælde, men det har jo stået på længe. Efter sidste landskamps termin er det kun blevet ringere, selvom det skulle være pusterummet. For mig siger det alt om tingenes tilstand og TTs endeligt.
Og må jeg så lige sige; Smid Askildsen på tredjeholdet!!! Igen giver han fuldstændig op og lader dem løbe end og score til 2-1, hvor vi ellers har momentum. Og så er han totalt usynlig i spillet. VÆK! Og spil Castillo eller Bravo.
Hvis vi tager til Viborg med Sørensen og Askildsen på midten taber vi 5-1 igen.
Vi tar vel bare Lars og Jacob Friis når de bliver sparket ud i Prag. Det kan ikke være ringere end det trænerteam vi har idag.
Jeg så gerne at der spilles med følgende i næste kamp.
Elias
Mbabu, Diao, Juninho, C. Sørensen
Osorio, Castillo, Sørensen, Gogorza
Olsson (drømmen)
Buksa
Elias
Mbabu, Diao, Juninho, C. Sørensen
Osorio, Castillo, Sørensen, Gogorza
Olsson (drømmen)
Buksa
-
Mange elsker, at vi ikke gider være et dominerende hold på bolden. Jeg er helt enig i, at bolddominans i sig selv ikke skaber chancer og skal være et mål i sig selv, men når man som nu lægger det hele an på, at vores individualister skal sættes i scene, så de kan lave kampafgørende ting, så er det et problem når de enten ikke har en rigtig god dag, skal spares eller er skadede/karantæne. Når bare en af de to kreative spillere har en dårlig dag eller ude af truppen, så er vi ca ligeså sjove at se på som at se maling tørre.
Da har vi kun har dødboldene at falde tilbage på og til det har vi ikke engang en god sparker (når CS ikke er på banen). Vi har nul spillere på midten der kan kreere noget. Alt skal skabes af Simsir eller Osorio.
Ved ikke om det er TTs skyld. Virker som en klubbeslutning at det er sådan vi skal spille. Men hvorfor har vi så kun 2 spillere der virkelig kan noget? Ved godt at Byskov og i særdeleshed Gogorza skal have plads til spilletid for engang at blive profil, men vi mangler bare en tredje spiller med kvalitet til at byde ind når det er sådan vi ønsker at spille. Vi er sårbare som en i helvede og de sidste 5 kampe i den hjemlige andedam viser det.
Da har vi kun har dødboldene at falde tilbage på og til det har vi ikke engang en god sparker (når CS ikke er på banen). Vi har nul spillere på midten der kan kreere noget. Alt skal skabes af Simsir eller Osorio.
Ved ikke om det er TTs skyld. Virker som en klubbeslutning at det er sådan vi skal spille. Men hvorfor har vi så kun 2 spillere der virkelig kan noget? Ved godt at Byskov og i særdeleshed Gogorza skal have plads til spilletid for engang at blive profil, men vi mangler bare en tredje spiller med kvalitet til at byde ind når det er sådan vi ønsker at spille. Vi er sårbare som en i helvede og de sidste 5 kampe i den hjemlige andedam viser det.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Helt enig i analysen. Kunne vi bare få Evander tilbage. Søndag var det dog ikke kun offensiven , der haltede. Forsvaret var ubegribeligt rundt på gulvet.mousebreaker skrev: ↑4. nov 2024, 08:19Mange elsker, at vi ikke gider være et dominerende hold på bolden. Jeg er helt enig i, at bolddominans i sig selv ikke skaber chancer og skal være et mål i sig selv, men når man som nu lægger det hele an på, at vores individualister skal sættes i scene, så de kan lave kampafgørende ting, så er det et problem når de enten ikke har en rigtig god dag, skal spares eller er skadede/karantæne. Når bare en af de to kreative spillere har en dårlig dag eller ude af truppen, så er vi ca ligeså sjove at se på som at se maling tørre.
jeg er helt enig i den her analyse på tipsbladet, der bl.a. retter skytset mod de indkøb, der har været til midtbanen her i sommer.Jakla skrev: ↑4. nov 2024, 18:15Helt enig i analysen. Kunne vi bare få Evander tilbage. Søndag var det dog ikke kun offensiven , der haltede. Forsvaret var ubegribeligt rundt på gulvet.mousebreaker skrev: ↑4. nov 2024, 08:19Mange elsker, at vi ikke gider være et dominerende hold på bolden. Jeg er helt enig i, at bolddominans i sig selv ikke skaber chancer og skal være et mål i sig selv, men når man som nu lægger det hele an på, at vores individualister skal sættes i scene, så de kan lave kampafgørende ting, så er det et problem når de enten ikke har en rigtig god dag, skal spares eller er skadede/karantæne. Når bare en af de to kreative spillere har en dårlig dag eller ude af truppen, så er vi ca ligeså sjove at se på som at se maling tørre.
https://www.tipsbladet.dk/blog/troels-b ... -problemer
-
[/quote]
jeg er helt enig i den her analyse på tipsbladet, der bl.a. retter skytset mod de indkøb, der har været til midtbanen her i sommer.
[/quote]
Det er rigtigt at Castillo og Bravo ikke har slået til (uden det er helt skidt) men alt for tidligt at forvente at to 19-20 årige gutter fra Sydamerika er tilpasset efter bare 4-5 måneder i Danmark. De kommer godt nok til FCM via europæiske klubber, men dog fra syd og ikke det kolde Skandinavien. Jeg er mest skuffet over Askildsen, for han burde være oppe i gear nu.
Som andre skriver synes jeg FCM bør gå efter en plug and play Olsson-afløser i vintervinduet. Kommer Olsson tilbage i fuld vigør er det en bonus, men i så fald vil det næppe være lige om hjørnet.
Derudover er vi jo også vanvittigt uheldige med skader. Det er ikke en undskyldning, men bare et faktum, og naivt hvis man tror at resultaterne kommer uanfægtet at vi har op til 10 mand ude af truppen. Det sagt, så bør TT også justere taktikken efter mandskab og spilletyper, der er til rådighed, og der synes jeg trænerteamet dumpede med et brag søndag.
jeg er helt enig i den her analyse på tipsbladet, der bl.a. retter skytset mod de indkøb, der har været til midtbanen her i sommer.
[/quote]
Det er rigtigt at Castillo og Bravo ikke har slået til (uden det er helt skidt) men alt for tidligt at forvente at to 19-20 årige gutter fra Sydamerika er tilpasset efter bare 4-5 måneder i Danmark. De kommer godt nok til FCM via europæiske klubber, men dog fra syd og ikke det kolde Skandinavien. Jeg er mest skuffet over Askildsen, for han burde være oppe i gear nu.
Som andre skriver synes jeg FCM bør gå efter en plug and play Olsson-afløser i vintervinduet. Kommer Olsson tilbage i fuld vigør er det en bonus, men i så fald vil det næppe være lige om hjørnet.
Derudover er vi jo også vanvittigt uheldige med skader. Det er ikke en undskyldning, men bare et faktum, og naivt hvis man tror at resultaterne kommer uanfægtet at vi har op til 10 mand ude af truppen. Det sagt, så bør TT også justere taktikken efter mandskab og spilletyper, der er til rådighed, og der synes jeg trænerteamet dumpede med et brag søndag.
Jeg er egentlig også langt på vej enig både i mousebreaker og Tipsbladets analyser.
Jeg kan fint leve med ikke ret meget boldbesiddelse, så længe vi har bolden på de rigtige tidspunkter. Det har vi bare ikke haft i de seneste kampe. Flere af målene er scoret efter dødbolde og ikke efter en hurtig generobring med efterfølgende få afleveringer inden bolden er i kassen. Jeg kan heller ikke lade være med tænke, at kunne vi have bolden lidt mere, så ville det gavne vores spil (mht. energiniveau, intensitet mv). Det virker bare ikke rigtigt til, at der er nogen plan, når vi har den. Ud til den kreative kant eller en lang bold i bagrummet, dvs. sat på spil rigtigt hurtigt. Lodberg sagde vel i sidelinjeinterviewet, at der var problemer med, at nogle i går gerne vil spille langt og andre kort. Det er vel et tegn på manglende tydelighed eller også manglende ledelse.
Den centrale midtbane er meget udskældt og boldene piver op igennem banen og kæderne lige for tiden. Noget af det skyldes også det manglende første pres. I går var nogle spillere også efter dem, der skulle presse den venstre stopper før Brøndby scorer til 1-0. Der er bare indkøbt nogle angribere, hvis force ikke er at presse og det formår vi ikke at løse ligt pt. og derfor kommer den centrale midtbane hurtigt i undertal og kommer til at se skidt ud, uagtet hvem, der spiller derinde.
Før sæsonen lød det, at der skulle indkøbes dynamiske typer og det kreative komme fra kanterne. Dertil må man formode, at backs så skal være dem, der skal komme med frem og slå indlæggene til de angribere, der også er købt ind efter at blive serviceret. Jeg tror det er en klubbeslutning, som I er inde på. Jeg er bare ikke sikker på, at det hænger sammen. Det gør det i hvert fald ikke lige nu. LIgesom jeg nok heller ikke er overbevist at 4-4-2 opstillingen/taktikken. Dertil kommer den centrale midtbane for tit i problemer både offensivt og defensivt, i hvert fald med de spillere vi har lige pt.
Den tydelighed man savnede, da Thomasberg blev hentet ind, synes jeg er lid væk igen. Bortset fra dødboldene.
Jeg kan fint leve med ikke ret meget boldbesiddelse, så længe vi har bolden på de rigtige tidspunkter. Det har vi bare ikke haft i de seneste kampe. Flere af målene er scoret efter dødbolde og ikke efter en hurtig generobring med efterfølgende få afleveringer inden bolden er i kassen. Jeg kan heller ikke lade være med tænke, at kunne vi have bolden lidt mere, så ville det gavne vores spil (mht. energiniveau, intensitet mv). Det virker bare ikke rigtigt til, at der er nogen plan, når vi har den. Ud til den kreative kant eller en lang bold i bagrummet, dvs. sat på spil rigtigt hurtigt. Lodberg sagde vel i sidelinjeinterviewet, at der var problemer med, at nogle i går gerne vil spille langt og andre kort. Det er vel et tegn på manglende tydelighed eller også manglende ledelse.
Den centrale midtbane er meget udskældt og boldene piver op igennem banen og kæderne lige for tiden. Noget af det skyldes også det manglende første pres. I går var nogle spillere også efter dem, der skulle presse den venstre stopper før Brøndby scorer til 1-0. Der er bare indkøbt nogle angribere, hvis force ikke er at presse og det formår vi ikke at løse ligt pt. og derfor kommer den centrale midtbane hurtigt i undertal og kommer til at se skidt ud, uagtet hvem, der spiller derinde.
Før sæsonen lød det, at der skulle indkøbes dynamiske typer og det kreative komme fra kanterne. Dertil må man formode, at backs så skal være dem, der skal komme med frem og slå indlæggene til de angribere, der også er købt ind efter at blive serviceret. Jeg tror det er en klubbeslutning, som I er inde på. Jeg er bare ikke sikker på, at det hænger sammen. Det gør det i hvert fald ikke lige nu. LIgesom jeg nok heller ikke er overbevist at 4-4-2 opstillingen/taktikken. Dertil kommer den centrale midtbane for tit i problemer både offensivt og defensivt, i hvert fald med de spillere vi har lige pt.
Den tydelighed man savnede, da Thomasberg blev hentet ind, synes jeg er lid væk igen. Bortset fra dødboldene.
Det er en fallit erklæring at bruge spillere der, hvor de ikke er bedst..
Oliver Sørensen skal altid spille centralt.. Joel skal ikke spille venstre back, når du har 2 naturlige kampklare backs.. Det er åbenlyst. Og så er vores midtbanetyper helt geniale spillere at have i en 4-3-3. Martinez, Sørensen og Castillo, eller i bedste fald Martinez, Sørensen Olsson. De her felt til felt 8’ere, som Sørensen, Castillo, Olsson og delvis Askildsen er, har deres spidskompetencer i det system.
Gogorza, Osorio, Simsir og Chilli er blændende på kanterne, og Buksa, Kuchta, Cho og delvis Franculino er sublime 9’ere.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, at trænerteamet ikke kan se det.
Oliver Sørensen skal altid spille centralt.. Joel skal ikke spille venstre back, når du har 2 naturlige kampklare backs.. Det er åbenlyst. Og så er vores midtbanetyper helt geniale spillere at have i en 4-3-3. Martinez, Sørensen og Castillo, eller i bedste fald Martinez, Sørensen Olsson. De her felt til felt 8’ere, som Sørensen, Castillo, Olsson og delvis Askildsen er, har deres spidskompetencer i det system.
Gogorza, Osorio, Simsir og Chilli er blændende på kanterne, og Buksa, Kuchta, Cho og delvis Franculino er sublime 9’ere.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, at trænerteamet ikke kan se det.