SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Copenhagenwolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Utilgiveligt at man i en afgørende guldkamp holder åbent hus med dårligt mandskabsvalg og taktik fra start, og sætter sig i en position med 0-3 nede efter 35 minutter. Hold dog kampen tæt og sats længere henne i kampen om nødvendigt. Men klap til gutterne for et formidabelt comeback, og vi skal huske på at dette ene point også er ret vigtigt.

Nu er sølv det mest realistiske (og uanset med garanti som minimum en europa playoff,) og skal jeg være ærlig ville jeg have købt den efter 0-3 i Silkeborg.
Ganske lækkert er det at FCK formentlig ikke bliver mestre og dermed ingen CL-millioner til dem, og skulle Bif blive mestre komme de næppe i CL-gruppespil eftersom de så skal overvinde tre runder som useedet.

FCM2000
Indlæg: 2269
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

Kejle skrev:
20. maj 2024, 21:03
FCM2000 skrev:
20. maj 2024, 20:56
Lund7400 skrev:
20. maj 2024, 20:43
Det er absourd, at vi reelt kan vinde den kamp efter de første 35 minutter. Klasse af holdet at komme tilbage, men pinligt at de sætter sig selv i den situation - og det peger igen på Thomasberg og hans evne til at sætte holdet op...
Igen igen igen, det er det jeg har påpeget igen igen, nemlig at TT ikke formår at sætte holdet rigtigt op. Her kan vi være fuldstændig enig, det værste er i dag, at kampen får samme hændelsesforløb som i sidste kamp mellem de 2 hold.

I det kommende vindue, må en klassemålmand( gerne ham fra vejle), en klassemidtforsvar, 2 klassemidtbane folk der har kreative evner, formentlig også 2 backs stå på indkøbslisten, om det så alle bliver indfriet ?

der er nok også nogle der skal ud, midtbanen er udelukkende rugbrød, når Olsson er væk, Ingasson og Beck kan man sætte store spørgsmålstegn ved igen i dag, og så mangler man en målmand der også kan luftspillet. FCMs målmand burde have taget een af de tre mål i dag, specielt den tæt op at stolpen.
Vi kunne også bare fyre dem alle sammen og købe 11 nye?

At du revser Løssl er direkte usagligt efter hans forår.

Jeg savner i hvert fald en erstatning/supplement til Olsson, muligvis 2.

VI skal nok ud og have en enkelt back, men så tror jeg heller ikke det bliver vildere.
Den med løssl kan du have ret i, det kræver dog at han kan spille, mit valg er blot lidt længeresigtet, Løssl er ikke 20, men er på vej mod de 40.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Ingen hold har taget den fra spids, så hvorfor ikke snuppe guldet på søndag.

Vi kan starte med at vinde, så må og burde AGF gøre noget. De skylder efter 2021. Og så vidt jeg ved, så hader de Brøndby mere end os.

Vi må tro på det og håbe til det sidste.
Måske de ikke kan stå for presset. Rødt kort til Bif efter 10 min og et straffe til AGF og vi får en fest i Herning.

Kom så. Lad os give den hele armen på søndag.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Enig i at om et par uger vil vi indse at sølv også var flot, alt taget i betragtning. Men lige nu, hvor vi har formøblet pole position og er bagud 0-3 så hurtigt i kampen, der skal man have lov til at være skuffet. Det er simpelthen for ringe at vi lukker så mange mål ind. Når sæsonen skal evalueres og Steinlein skal lede efter de procent som holdet kan forbedres med, så kan han starte i forsvaret ;-)

Det er ikke ovre endnu. De sidste fire runder har 1. pladsen skiftet. Jeg kan sagtens forestille mig AGF stikke en kæp i hjulet. Lad os nu se, Brøndby har sat det hele overstyr en gang, så hvorfor ikke en gang til.
Senest rettet af Ravnen 20. maj 2024, 22:15, rettet i alt 1 gang.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Kejle skrev:
20. maj 2024, 21:49
Wow, hør jer selv.

Dumpet sæson?

Vi kommer fra en dumpet sæson, hvor vi kun lige fik reddet lidt af æren i Viborg. Så får vi vendt udviklingen efter en famlende start, og løber desværre ind i en formnedgang da det var allervigtigst.

Vi rejser os igen, og ligger til en sølvmedalje, og et utopisk mesterskab, hvis altså AGF gider at lege med.

Havde jeg drømt om mere? Gu fanden havde jeg det, men utilfreds synes jeg er en forkælet holdning at have. Napper vi sølvet, så godkender jeg sæsonen med en karakter omkring 4/7.

Vi har et top2 budget, så kan og skal top2 også være godkendt.

Pokalen var røvtur med lodtrækningen og timing, her vil jeg altid have en mindste målsætning om semifinale.

Europa var mæh, desværre var det i vores famlende periode.

Næste sæson skal vi igen spille i top 2. Minimum semifinale i pokalen og gruppespil i Conference League.
Vi spiller for guld i fcm og det er udmeldingen (samt self Europa). Ved ikke hvor du får det top 2 halløj fra ?

Jeg synes ikke rigtig nogle af dine forklaringer ovenfor holder stik, uanset hvordan det gik sidste sæson (der skulle det jo heller aldrig være gået sådan) og dårlig lodtrækning og timing samt mæh forklaring i Europa?
Der lidt for meget rygklapperi syntes jeg - faktum er at man på flere væsentlige parametre ikke har performet overall

FCM2000
Indlæg: 2269
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af FCM2000 »

når man ser på de andre holds målscorere, så ser FCMs forsvar svagest ud

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Der har også være mange fadæser igennem sæsoner

Nedsabling 1-4 i lyngby efter rødt kort til garte i minut 6
11 mod 10 en hel kamp i bif ender i 0-1 nederlag
0-2 nede hjemme mod Randers hvor man får 2-2 til sidst
Nederlag hjemme til bif 0-1

Derudover
Vi spiller uafjort 1-1 hjemme mod AGF og samme ude mod Viborg 2-2 hvor begge modstandere scorer med 7 min tilbage
Samt self slutspillet to nederlaget og et x hhv. hjemme og ude mod fcn samt sif ude.

Omvendt har vi også haft enormt mange smalle og heldige sejre i denne sæson

Selvom man har samme antal point som bif mener jeg stadig de er mere stabile og har haft højere bundniveau da de har slået os 3 gange og kun tabt 5 kampe i alt

Det er ikke mod fck og fcn man smider det, der er rigeligt med ærgerlige nedfaldspunkter i løbet af den forgangne sæson

Debussy
Indlæg: 230
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Kejle skrev:
20. maj 2024, 21:49
Havde jeg drømt om mere? Gu fanden havde jeg det, men utilfreds synes jeg er en forkælet holdning at have. Napper vi sølvet, så godkender jeg sæsonen med en karakter omkring 4/7.
Er det en forkælet holdning, at holde sin klub op på de løfter og målsætninger de har præsenteret for sæsonen, samt vision 2025? Ærlig talt, næh, det synes jeg faktisk ikke det er.
Hvis ikke ledelsen havde så tralvt med at tale med store armbevægelser, så ville jeg heller ikke være så skuffet når disse ikke blev indfriet.

I forhold til min karakter, så bunder den i:

Kom vi i Europa?
Nej, vi tabte i playoffen.

Vandt vi pokalturneringen?
Nej, vi røg ud i runde 4.

Vandt vi Superligaen?
Selvfølgelig er det er ikke ovre, førend den tykke dame har sunget, men AGF har spillet pivelendigt i mesterskabsspillet, så jeg har min tvivl om de kan gøre det onde ved Brøndby.


Og sidst men ikke mindst, så har spillet på banen heller ikke været overbevisende i store dele af sæsonen. Især har den infamøse første halveg været et tilbagevendende tema gennem hele sæsonen igennem. Det håber jeg vitterligt ikke, at der flere meninger omkring.

Så jeg tillader mig derfor, med klubbens egen målsætning i mente, at dumpe sæsonen hvis ikke guldet hentes hjem.

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

JBT skrev:
20. maj 2024, 22:15
Kejle skrev:
20. maj 2024, 21:49
Wow, hør jer selv.

Dumpet sæson?

Vi kommer fra en dumpet sæson, hvor vi kun lige fik reddet lidt af æren i Viborg. Så får vi vendt udviklingen efter en famlende start, og løber desværre ind i en formnedgang da det var allervigtigst.

Vi rejser os igen, og ligger til en sølvmedalje, og et utopisk mesterskab, hvis altså AGF gider at lege med.

Havde jeg drømt om mere? Gu fanden havde jeg det, men utilfreds synes jeg er en forkælet holdning at have. Napper vi sølvet, så godkender jeg sæsonen med en karakter omkring 4/7.

Vi har et top2 budget, så kan og skal top2 også være godkendt.

Pokalen var røvtur med lodtrækningen og timing, her vil jeg altid have en mindste målsætning om semifinale.

Europa var mæh, desværre var det i vores famlende periode.

Næste sæson skal vi igen spille i top 2. Minimum semifinale i pokalen og gruppespil i Conference League.
Vi spiller for guld i fcm og det er udmeldingen (samt self Europa). Ved ikke hvor du får det top 2 halløj fra ?

Jeg synes ikke rigtig nogle af dine forklaringer ovenfor holder stik, uanset hvordan det gik sidste sæson (der skulle det jo heller aldrig være gået sådan) og dårlig lodtrækning og timing samt mæh forklaring i Europa?
Der lidt for meget rygklapperi syntes jeg - faktum er at man på flere væsentlige parametre ikke har performet overall
Top 2.

Er vi enige om at FCK har et større budget?

Og jeg klapper overhovedet ikke klubben på ryggen, jeg har (dog ikke her) flere gange ytret mig negativt om hvad der sker. Men jeg savner at fans kommer ned på jorden og bliver realistiske. Det er næsten værre end at høre fans fra BIF og FCK. JEG synes kritikken ofte er uden nuancer, og folk har en tendens til at tro vi bare kan vinde det hele.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Kejle skrev:
20. maj 2024, 22:54
JBT skrev:
20. maj 2024, 22:15
Kejle skrev:
20. maj 2024, 21:49
Wow, hør jer selv.

Dumpet sæson?

Vi kommer fra en dumpet sæson, hvor vi kun lige fik reddet lidt af æren i Viborg. Så får vi vendt udviklingen efter en famlende start, og løber desværre ind i en formnedgang da det var allervigtigst.

Vi rejser os igen, og ligger til en sølvmedalje, og et utopisk mesterskab, hvis altså AGF gider at lege med.

Havde jeg drømt om mere? Gu fanden havde jeg det, men utilfreds synes jeg er en forkælet holdning at have. Napper vi sølvet, så godkender jeg sæsonen med en karakter omkring 4/7.

Vi har et top2 budget, så kan og skal top2 også være godkendt.

Pokalen var røvtur med lodtrækningen og timing, her vil jeg altid have en mindste målsætning om semifinale.

Europa var mæh, desværre var det i vores famlende periode.

Næste sæson skal vi igen spille i top 2. Minimum semifinale i pokalen og gruppespil i Conference League.
Vi spiller for guld i fcm og det er udmeldingen (samt self Europa). Ved ikke hvor du får det top 2 halløj fra ?

Jeg synes ikke rigtig nogle af dine forklaringer ovenfor holder stik, uanset hvordan det gik sidste sæson (der skulle det jo heller aldrig være gået sådan) og dårlig lodtrækning og timing samt mæh forklaring i Europa?
Der lidt for meget rygklapperi syntes jeg - faktum er at man på flere væsentlige parametre ikke har performet overall
Top 2.

Er vi enige om at FCK har et større budget?

Og jeg klapper overhovedet ikke klubben på ryggen, jeg har (dog ikke her) flere gange ytret mig negativt om hvad der sker. Men jeg savner at fans kommer ned på jorden og bliver realistiske. Det er næsten værre end at høre fans fra BIF og FCK. JEG synes kritikken ofte er uden nuancer, og folk har en tendens til at tro vi bare kan vinde det hele.
Andres klubbers budget har jo ikke noget med vores egen målsætning at gøre. Ingen er tilfredse med sølv - det må efterhånden være gået op for de fleste - man spiller for at vinde guld hvert år og det har man lovet både sig selv, fans, sponserer, ejer osv

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

Er os tankevækkende at man ikke kan sætte andet end Juninho på toppen i sådan en afgørende kamp - total plat jo

Han bragte abslout intet i de ca 15 min, men hvad skal han også gøre, han har jo ingen føling med spillet ved jorden og hvordan han skal placere sig. Man spillede jo for en gang skyld bold ved jorden i stedet for indlæg til slut, så et eller andet sted en mærkelig disponering men man har åbentbart ikke andet at skyde med

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

JBT skrev:
20. maj 2024, 23:09
Er os tankevækkende at man ikke kan sætte andet end Juninho på toppen i sådan en afgørende kamp - total plat jo
Hvad er der egentlig blevet af Kamara? Nogen der ved det.

Lund7400
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Nu vi snakkre om Juninho ind. Jeg forstår godt, at man gør det, men jeg forstår ikke, at Francu ryger ud. Den bold som Byskov sender på tværs, den kunne en rigtig angriber godt være løbet ind i, og Francu er om nogen en rigtig angriber. Er du gal, han bliver vild næste år - stensikker Superliga topscorer.

Hvad angår AGF i Brøndby. De tog point fra Brøndby hjemme. De pressede FCK til 85+ afgørelse for et par runder siden, og vi havde selv et hyr med dem 3 dage efter deres pokalfinale. Jeg anser det væsentligt mere sandsynligt, at GF kan drille Brøndby denne gang, end at FCN kunne det i 2021. AGF ville elske at stjæle det fra Brøndby, selv hvis det betyder guld til os. Og jeg tror de kan gøre det.

Det, som kan hjælpe AGF på den mission, er at vi får scoret TIDLIGT mod Silkeborg - og gerne 2/3 kasser - inden Brøndby evt. kommer foran. En livestilling med os på førstepladsen vil give Brøndby nervøse trækninger. Og så kan de godt gå i baglås.

Jeg tror på det! Lige meget hvad så vil en sejr hjemme gøre sæsonnen akkurat godkendt for mig i kraft af andenplads og garanteret Europa. Havde vi drømt og håbet om mere, absolut, men det kommer næste sæson!

Copenhagenwolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Vi må sætte vores lid til AGF - de har nu tabt seks i træk, de taber nok også til FCK i morgen. Jeg tror Røsler vil eksplodere, hvis de går til lang sommer pause med otte nederlag i træk, så et fint x eller 2 på søndag vil være Uwes krav.

I øvrigt en fed opbakning til holdet i dag i Farum, man kunne også se at spillerne tog det ind.

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: SL R31 - FC Nordsjælland - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

JBT skrev:
20. maj 2024, 22:58
Kejle skrev:
20. maj 2024, 22:54
JBT skrev:
20. maj 2024, 22:15


Vi spiller for guld i fcm og det er udmeldingen (samt self Europa). Ved ikke hvor du får det top 2 halløj fra ?

Jeg synes ikke rigtig nogle af dine forklaringer ovenfor holder stik, uanset hvordan det gik sidste sæson (der skulle det jo heller aldrig være gået sådan) og dårlig lodtrækning og timing samt mæh forklaring i Europa?
Der lidt for meget rygklapperi syntes jeg - faktum er at man på flere væsentlige parametre ikke har performet overall
Top 2.

Er vi enige om at FCK har et større budget?

Og jeg klapper overhovedet ikke klubben på ryggen, jeg har (dog ikke her) flere gange ytret mig negativt om hvad der sker. Men jeg savner at fans kommer ned på jorden og bliver realistiske. Det er næsten værre end at høre fans fra BIF og FCK. JEG synes kritikken ofte er uden nuancer, og folk har en tendens til at tro vi bare kan vinde det hele.
Andres klubbers budget har jo ikke noget med vores egen målsætning at gøre. Ingen er tilfredse med sølv - det må efterhånden være gået op for de fleste - man spiller for at vinde guld hvert år og det har man lovet både sig selv, fans, sponserer, ejer osv
Kan du ikke lige linke til der hvor klubben melder ud at vi skal være mestre hvert år?

Jeg kan derimod finde flere udsagn om at vi skal spille med om guldet, der er en klar forskel på de to udsagn.

– Det ligger i vores plan, at vi vil spille med i toppen af dansk fodbold hvert eneste år og være en del af Europa hvert eneste år, siger Claus Steinlein og fortsætter: - https://www.fcm.dk/nyheder/ny-sportslig ... -i-europa/

Besvar