SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af ABT »

Vild omgang! Sindssyg vigtig sejr, men i min optik venter slutspillets sværeste kamp på mandag i Farum. Den bliver enormt svær - Dalle, Cho og Charles i karantæne, eller hvordan? Dalle klarer vi os nok uden, men de andre to er kritiske.

Fck forærer os sejren i dag. Vi skaber ikke noget i åbent spil, hvilket vi så heller ikke behøvede i dag.

MKK helt elendig med den mest random linje længe.

Én kamp af gangen. Vildt hvis vi tager hjem fra Farum med 3…
/ ABT

Billede

Lund7400
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Cho og Dalsgaard er ude, Charles er ikke. Jeg vil dog ikke bliver overrasket, hvis vi appellerer det gule kort til Cho, men vi får næppe medhold, selvom det er forkert. Vi kan undvære Dalle, Cho bliver svær at undvære, men jeg er fortrøstningsfuld - som sagt tidligere tror jeg Juninho kan spille den.

Ét point i de sidste tre kampe, så er vi sikker på top 3 og Europa. For mig er det i dag næsten ligeså vigtigt som at ligge os i Pole Position. Hvis Silkeborg kan tage point fra Brøndby, så tror jeg vi napper guldet, men vinder Brøndby den så tror jeg de napper den. Sindssygt spændende mandag.

Danand123
Indlæg: 875
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Det er vildt. For to runder siden, var Fcm det eneste hold i top4, der ikke selv kunne afgøre det. Nu er de det eneste hold.

Efter mandag kan det være Brøndby.

Men vigtigt mht Europa.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 972
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Lund7400 skrev:
16. maj 2024, 22:38
Cho og Dalsgaard er ude, Charles er ikke. Jeg vil dog ikke bliver overrasket, hvis vi appellerer det gule kort til Cho, men vi får næppe medhold, selvom det er forkert. Vi kan undvære Dalle, Cho bliver svær at undvære, men jeg er fortrøstningsfuld - som sagt tidligere tror jeg Juninho kan spille den.

Ét point i de sidste tre kampe, så er vi sikker på top 3 og Europa. For mig er det i dag næsten ligeså vigtigt som at ligge os i Pole Position. Hvis Silkeborg kan tage point fra Brøndby, så tror jeg vi napper guldet, men vinder Brøndby den så tror jeg de napper den. Sindssygt spændende mandag.
2 kampe og 3 pladsen er sikker men ikke Europa - 3 pladsen skal møde 7 pladsen om Europa pladsen

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1946
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Altså det kunne være rart med en Silkeborg point, og AGF point og så en sejr til os, så er guldet i Farum, men til FCM og ikke FCN. 😜

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4220
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Vild kamp. Det er vanvittigt flot kæmpet. Men vi havde eddermaneme også heldet med os, men heldet følger jo den som opsøger det!

Det var næsten kriminelt at se den kamp, alt for spændende. Jeg holdt næsten ikke til det :-D

Fedt at vi er i denne position. Nu skal vi holde fast. Pole position må ikke blive til Pool position, den her sæson er formentlig ikke færdig med at overraske, der kan ske meget endnu. Men fordelen er at jeg ikke ser hverken FCK eller Brøndby gøre rent bord, og det er uanset hvem de møder. Ulempen er at FCN ude er et mareridt vi skal komme fornuftigt over. Vinder vi over FCN så har jeg svært ved at se at vi ikke bliver mestre på hjemmebane i den sidste kamp! Men hvor er det dog absurd spændende.

Lund7400
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Lupus1999 skrev:
16. maj 2024, 23:33
Altså det kunne være rart med en Silkeborg point, og AGF point og så en sejr til os, så er guldet i Farum, men til FCM og ikke FCN. 😜
Desværre spiller FCK først tirsdag. Hvis vi taber mens Brøndby ikke vinder, så kan FCK spille sig på en førstepldas tirsdag - det ville være et scenarie, som ville gøre mig til den største GF fan af alle... Vi kan være mestre efter næste runde, men vi kan også være tre'er gående ind til den sidste.

Apropos sidste runde. Jeg vil vurdere, at AGF er den nemmeste opgave iblandt BIF, FCK og FCM. Dernæst kommer vi i form af SIF. Men lad os sige at vi krydser med FCN eller slår dem, så er det meget sandsynligt FCN intet har at spille for i Parken, og så bliver den måske pludselig nemmest af dem alle, qua FCN nok vil være ret drænede mentalt i det scenarie.

Det er pokkers ærgerligt, at BIF-FCN ikke endte uafgjort, havde den gjort det, havde vi i min optik været markant større favoritter. Nu må vi nøjedes med at være favoritter, men det er heller ikke så ringe med to kampe igen.

Kom mandag.

Copenhagenwolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Copenhagenwolf »

Jeg er med på at FCK er ret så dominerende i kampen, men jeg synes de får alt for meget kredit i forhold til målchancer. Uden straffesparket er Xg 1.5 til fck mod 1,1 til fcm. FCK har i mine øjne reelt kun en rigtig stor chance (Oskarsson efter 1 minut), og derudover vel 4-5 halvgode chancer, som de er ret så uskarpe på. Fck har i alt fire forsøg inden for rammen. Fraisl har kun en stor redning, ellers bliver han ikke testet ud over hvad han bør tage.

På stadion sad jeg heller ikke med følelsen af at FCM var ude af kontrol i defensiven, men spændende var det til sidst...

Jeg tror godt Sif kan drille Brøndby med en sejr/uafgjort på mandag (Sif har vundet to af de tre seneste Sif-Brøndby kampe i Silkeborg, og i den tredje var det en højst ufortjent Brøndby-sejr). Lykkes det, kan vi nøjes med uafgjort i Farum.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af JBT »

En rolig dag på kontoret i går aftes.
Den endelige test kommer først på gulvtæppet i Farum, hvor vi ikke har vundet i hvad? 4 år? Det er alt eller intet fortsat.

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

Eneste scenarie der ikke giver medaljer og minimum europaplayoff er:

FCN 6p
FCK 3p
FCM 0p (1p er også muligt hvis vi taber i Farum)
BIF 2-6p

Due
Indlæg: 174
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Due »

Dejlig sejr.

Nogen der ved noget om det ballade uden for stadion der er skrevet om?
Lyder til der blev kastet ting efter vores fans.

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Kejle »

Min datter fik billeder på tiktok, hvor der kunne ses at der blev smidt pyro mm. foran busserne.

Lund7400
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Kejle skrev:
17. maj 2024, 11:00
Eneste scenarie der ikke giver medaljer og minimum europaplayoff er:

FCN 6p
FCK 3p
FCM 0p (1p er også muligt hvis vi taber i Farum)
BIF 2-6p
Næsten rigtigt. Men vi kan tabe i Farum og krydse mod Silkeborg og det vil garantere os top tre. I det tilfælde skal FCK hente fire point i de næste to og FCN seks, og begge de ting kan ikke lade sig gøre. Så ét point er nok til top tre, men vi skal selvfølgelig være sultne på meget mere.

BIF uafgjort eller nederlag, så kan vi sagtens nøjedes med kryds i Farum. FCN kan ikke bruge uafgjort til noget som helst, håber det kan blive vores fordel.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1946
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Kejle skrev:
17. maj 2024, 11:00
Eneste scenarie der ikke giver medaljer og minimum europaplayoff er:

FCN 6p
FCK 3p
FCM 0p (1p er også muligt hvis vi taber i Farum)
BIF 2-6p
Hvis dette sker ender vi på 4. pladsen og dermed intet Europa.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4220
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R30 - FC København - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes mediernes dækning efter vores sejr er lidt slap. Tipsbladet konstaterer at "vinderen sad i teatret", altså at den store vinder af vores sejr var Brøndbys cheftræner.. Ekstra Bladet fokuserer på "Mørke dage i FCK". BTs dom er "Ganske enkelt katastrofalt" igen med fokus på FCK.

En fortsat ensidig fokus på FCK og Brøndby i stedet for at fokusere på det vanvittige i at vi er kommet tilbage og nu har pole position.

Men okay, det er jo ikke noget nyt.

Besvar