R29 - FC Midtjylland - AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Lupus1999 »

Hvis guldet skal hentes hjem, så er en sejr påkrævet.
AGF burde komme med en trods reaktion oven på deres pokalnederlag, så det handler om at være klar fra start.

Jeg tror på genvalg til de samme 11 som i kampen mod Brøndby. Vi kan som det eneste hold i top 4 ikke selv afgøre mesterskabet, medmindre Brøndby smider point.

Så derfor skal vi håbe på FCK tager point i Brøndby, fordi så ligger det i egne hænder med 3 runder tilbage.

Lund7400
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Lund7400 »

Vi skal køre GF over. De kommer med 90 minutter og en gigantisk skuffelse i bagagen.

Krydset i København er selvsagt bedst, men kan vi ikke få det, foretrækker jeg faktisk en Brøndby sejr. Tror ikke de kan få fuldt hus i de sidste tre efter i morgen, og vil gerne til parken tre point foran, det tror jeg, vil øge vores chancer i den kamp gevaldigt.

Men først kampen i morgen. Genvalg og 5-1.

Copenhagenwolf
Indlæg: 121
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Copenhagenwolf »

Den her skal give tre point, ellers har FCM intet at gøre som troværdig mesterkandidat: AGFerne er skuffede dybt i hjertet efter pokalnederlaget, de har en kamp i benene fra torsdag, de har en skadesplaget trup, og jeg kan forstå at de får minimal støtte fra lægterne i aften.

På den anden side har AGF et kæmpe behov for hurtigt at rejse sig efter den pauvre pokalindsats, så usikkerhedsfaktoren er hvor godt de formår at mobilisere nye kræfter kun tre dage efter.

Jeg tror på en smal FCM-sejr, 1-0 eller 2-1.

FCM2000
Indlæg: 2269
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af FCM2000 »

Nøj hvor der mangler hjerne og kvaliftet på den midtbane, Sørensens ringeste kamp i foråret, et hav af fejl afleveringer fra ham af. At Simsir ser træt og tung ud efter 5 minutter på banen + hans defensiv var ved at koste et mål fra Links, det er bare ikke godt nok Simsir.

Jeg ved ikke hvad de tænker på de der udenlandske agenter, der ser sådan en kamp, de må sætte spørgsmål ved det tekniske niveau i den danske liga, med et hav af fejlafleveringer.

Nuvel Løssl har haft et fint forår, men hjørnespark og dødbolde det er ikke hans force.

Martinez er en styrkelse af defensiven, så længe kræfterne holder.

Men Ok kan de gå ud og slå FCK på torsdag, så ligger den til højre foden.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Ravnen »

Hvor ligaen er nu er det her efterhånden mere psykologi end taktik. Vi bestod i dag. Som noget nyt er vi nu endda i en situation hvor vi selv kan bestemme om vi skal have guld, det kunne vi ikke før denne runde. Tre kampe tilbage. Spillet er ligegyldigt, 9 point vil give et tiltrængt mesterskab. Jeg er fløjtende ligeglad med hvordan de point kommer i hus, hvis bare de gør det :-)

I øvrigt, med lidt held og skarphed havde vi vundet den her kamp større og mere sikkert, der var muligheder nok, og det er utroligt beroligende at vi skaber chancerne.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af JBT »

Vi vinder og spiller grimt, så hvis man måler det på det udelukkende, ligger der fortsat en 4. plads og venter

Farum har kun tabt hjemme til OB i denne sæson og vi kan slet ikke være med på kuglen der. Målscoren er også bagud overall

Det kræver sejre på svære udebaner, så det ligger nok mest af alt på blokken til fck pt.

Vinder man guld i år viser det store løg og har vel nok været det største titel af dem man så har vundet i forhold til måden, mærkelig kvalitet og bundniveau. Men det sker ikke

Der er mange steder at fremhæve i løbet af sæsonen det har slået fejl, men man kunne jo have starte med at have basket sif senest, så havde man haft råd til et nederlag eller x nu

Kejle
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13. apr 2024, 19:53

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Kejle »

JBT skrev:
12. maj 2024, 22:12
Vi vinder og spiller grimt, så hvis man måler det på det udelukkende, ligger der fortsat en 4. plads og venter
Hvordan?

Hvis vi vinder, så får vi da stadigvæk 3 point.

7 Point kan være nok, hvis vi vinder på torsdag.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4219
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Ravnen »

De andre holds kvalitet er også sejlet op og ned denne sæson, der har ikke været en klub som bare har haft tur i den hele vejen.

Jeg tror næste kamp og næste runde bliver afgørende. Vi spiller mod FCK og Brøndby har FCN hjemme, de fire bejlere i kamp mod hinanden i samme runde. Derefter har Brøndby et ret nemt program, så for både FCM og FCK er uafgjort ikke brugbart i næste runde.

Vi har også FCN på udebane, så jeg synes ikke pilen peger på os pt. Men i modsætning til før dagens kamp, kan vi jo selv afgøre det.

Lund7400
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af Lund7400 »

Kejle skrev:
12. maj 2024, 22:32
JBT skrev:
12. maj 2024, 22:12
Vi vinder og spiller grimt, så hvis man måler det på det udelukkende, ligger der fortsat en 4. plads og venter
Hvordan?

Hvis vi vinder, så får vi da stadigvæk 3 point.

7 Point kan være nok, hvis vi vinder på torsdag.
Hvis vi vinder torsdag, tør jeg godt love at 7 point er nok, da det i så fald kun er Brøndby der kan matche det antal point, og det vil kræve de vinder de resterende tre, og det gør de ikke.

Vinder vi torsdag, så er vi relativt store favoritter til guld. Taber vi, er vi nærmest ude da FCK så skal slide point i begge resterende opgør. Jeg kan leve med uafgjort og liv i håbet.

JBT
Indlæg: 2160
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af JBT »

Kejle skrev:
12. maj 2024, 22:32
JBT skrev:
12. maj 2024, 22:12
Vi vinder og spiller grimt, så hvis man måler det på det udelukkende, ligger der fortsat en 4. plads og venter
Hvordan?

Hvis vi vinder, så får vi da stadigvæk 3 point.

7 Point kan være nok, hvis vi vinder på torsdag.
7 point vil formentlig være godkendt, det ser bare enormt svært ud på 2 historisk meget svære udebaner - dermed lander man nok som 4'er.
Kan man leve med dette internt? - næppe. Det burde kalde på forandring, uanset hvor meget man har gjort netop dét i nyere FCM på trænerposterne osv.

Jeg tror desværre ikke det ændrer noget i denne omgang, om man bliver nr. 1 eller nr. 4 og Steinlein vil begynde at tale ind i kontinuitet og en masse nye folk under forandring samt fremhæve "hvor tæt" man var på i EU-kval regi og hvis og hvis..., men TT er bare ikke manden for FCM. Man har ikke tid til omstilling i FCM længere heller. Det er performance fra dag 1.
Vi spiller af røv og nøgler hver gang. Der mangler retning i alle spillets facetter og ideer til at ændre fodboldkampe.

Det eneste der kan æde alles ord er et mesterskab

6256
Indlæg: 353
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: R29 - FC Midtjylland - AGF

Indlæg af 6256 »

Jeg synes faktisk Thomasberg svarede fint for sig i går i nedtakten med Gravesen og Cornelius. Jeg tror da også godt, at han kan se, at det ikke er tika-tika spil, men mere direkte duelspil, men det er også intenst og, ikke mindst, effektivt. Det der gælder, det er pointene og dem får vi. Ligesom vi også sagtens kunne have scoret flere mål både i går og mod Brøndby senest. Det er forskellen fra Bo og Capellas.

I en kamp som i går bliver det dog igen tydeligt, hvordan vi mangler spilleren (Olsson) på den centrale midtbane med visionerne i det fremadrettede spil. Når AGF stod kompakt, fandt vi aldrig nogen løsninger, men spillede konstant bagud. Det kan man selvfølgelig kritisere, at vi ikke har fundet nogen løsning på hen over foråret samlet set. Omvendt kan man også lette på hatten over, at alligevel løser det, formår at score målene og vinde kampene.

Det bliver nogle spændende kampe her til sidst. Forhåbentlig kan den rette indstilling og spændingsniveau vise sig. Jeg synes den, til tider, haltede i går. Vi har stadigt alt at spille for og kan selv afgøre det (gøre noget ved det, som BS ville sige) ... så gør det!

Besvar