SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Hvad er jeres forventninger til kampen?
Det er nok den sværeste af de 2 kampe der er tilbage.

Det er trist med Adam Gabriel, men betyder det at Dalsgaard vender tilbage?

Kunne TT finde på at stille op i en 3-4-3 og igen udelade anfører Dalsgaard? Vil det betyde et endeligt farvel til start 11 for ham? Kontraktudløb til sommer?

Kommet Cho i gang igen?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Hmm forventningen er at vi vinder, som altid :-) Jeg synes også vi er i form fremgang, jeg er faktisk ret spændt på at se kampen.

Dalsgaard starter inde, det er jeg ret sikker på. Måske er det sundt for ham at føle presset nu, hvor han før har været selvskreven til startopstillingen.

Tipper en smal etmåls sejr

Debussy
Indlæg: 212
Tilmeldt: 27. jul 2022, 15:52

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Debussy »

Kampen på mandag er lige pludselig blevet det vigtigere, da vi nu kan komme a point med FCK. Tak Viborg (det gør fysisk ondt at sige).

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Ja hold da op, jeg havde slet ikke set det før jeg så det her.

Kæmpe chance og vildt nok med tanke på at så sent som i 9. spillerunde var vi 8 point efter FCK, i 16. kan vi være lige...

Danand123
Indlæg: 831
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Spændt på udtrykket efter to ugers pause. Fordelen ved at spille i morgen er, at de spillere, der har været med diverse landshold, har fået tid til at træne med i klubben i nogle dage. Men kan vi finde stilen igen?

Godt at se Joel tilbage…og at Løssl ikke starter, uanset om han er klar.

Tror Dalsgaard starter på bænken, hvilket sætter Juninho i midterforsvaret. Så har vi Cho, Ingasson, Juninho, Mads Bech og Franculino at skyde med på dødbolde.

Bliver på ingen måde en let kamp på kunstgræsset, hvor Silkeborg har den bedste hjemmebane i sæsonen. Vi behøver dog ikke være bekymrede for frosten og evt sne på deres bane.

En sejr og vi vil komme styrket ud af runden, hvor de andre 5 hold i toppen, alle har sat point til. Silkeborg kan selvfølgelig gøre det samme.

Igen tyder det på flot opbakning på udebane. Lad det gøre en forskel.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Med Brøndbys 3-3 kamp mod Lyngby så står vi med en regulær gave, pænt indpakket og det hele. Nu må vi se om vi vil pakke den ud i morgen ;-)

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af TheLegend »

En af de hidtil vigtigste kampe i sæsonen. Nu kan man endeligt gøre op med det efterslæb, man har haft siden september. Vi har fået 19 point ud af 21 mulige de sidste 7 kampe, og det har været nok til at komme tilbage. Spillet har dog stadig haltet lidt til tider, og der håber jeg, at vi spiller bedre i aften. Omvendt vil jeg hellere have en "grim" sejr end et "flot" nederlag!

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Synd for Fraisl, der har været mega god.

Lössl starter ud med er drop. Ej, hvor falder han bare tungt. Forreste stolpe er altid målmandens side.

Vi må virkelig oppe os i anden, fordi det har godt nok været sløvt.
Ud med Ola, som ser ugidelig ud og ind med Franculino.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Lupus1999 »

Rigtig stærk 2. halvleg, men der er stadig meget at forbedre og det lover jo vildt godt.

Franculino er nu oppe på 1.5 mål pr. 90. minut??? Vanvittig signing.

Så kan forudsigelsen om at overvintre på 1. pladsen blive en realitet.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Fremragende kamp. Javel Silkeborg bliver svækket af Linds vanvittige aktion, men det ændrer ikke ved at vi spiller rigtig fint særligt i andet halvleg. Franculino er helt klart vores bedste angriber.

Lidt ris til Ingasson for det unødvendige gule kort til sidst i kampen..

Efter en lang lang krise fra Bo over Capellas til en svær start med Thomasberg er vi helt tilbage på toppen, a point med FCK. Det er sgu stærkt. Respekt for indkøb, trænerarbejde og spillernes indsats. Hvis vi holder sammen på truppen i vinterpausen er der muligheder for et mesterskab - det er et no go at sælge Franculino ihvertfald ;-)

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Le Compte »

Ja og syntes resultaterne kommer trods dårligt spil. Syntes dog vi mar mega gode da vi slog FCK 0-2 i Parken. Kan vi finde det niveau i de svære kampe så bliver det godt.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

3316
Indlæg: 294
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af 3316 »

Jeg lever fint med at vores spil ikke er sprudlende - det kan vi gemme til de kampe, hvor det et nødvendigt. Som jeg husker mesterskabssæsoner, var der også mange smalle sejre, hvor vi akkurat kun gjorde det der var krævet for at vinde kampen..

mousebreaker
Indlæg: 3450
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
27. nov 2023, 19:54
Synd for Fraisl, der har været mega god.

Lössl starter ud med er drop. Ej, hvor falder han bare tungt. Forreste stolpe er altid målmandens side.

Vi må virkelig oppe os i anden, fordi det har godt nok været sløvt.
Ud med Ola, som ser ugidelig ud og ind med Franculino.
At kalde Silkeborgs mål for et drop af Lössl, er immervæk et af de vildeste udsagn jeg har hørt i dette forum. Det siger ikke så lidt.

Problemet med at skulle starte Franculino, er hans presspil. I øjeblikket nyder han godt af livet som indskifter. Han bliver formodentlig starter allerede engang i foråret. Han er vores bedste afslutter. Ingen tvivl om det.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

6256
Indlæg: 312
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af 6256 »

Vigtig sejr på en svær udebane.

Vi kommer godt nok skidt ud det første kvarter. De vader igennem. Det virkede heldigvis til at vi fik rettet op på det og 0-1 scoringen gav mere ro på. Det er dog typisk os at lukke 1-1 målet ind.

Jeg synes stadig vi har problemer i spillet med bolden - særligt i første halvleg. Det virker dog til, at de også selv var klar over det. Det blev bedre i anden. Jeg ved ikke, hvad det er med Brynhildsen, men jeg synes han indgår rigtigt skidt i relationerne med de andre spillere. Men ja, hans presspil er helt sikkert en styrke.

Osorio begynder at vise mere og mere. Det er tydeligt at se potentialet og han er allerede ved at være en trussel. Ingason er også begyndt at steppe op både spillemæssigt og som leder.

Det er næsten ærgerligt pausen kommer nu, men der kan garanteret bygges endnu mere på.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4160
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R16 - Silkeborg IF - FC Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det fede er at vi har hentet 8 point på FCK på utrolig kort tid. Samtidig med at vi kan se at der er så meget mere potentiale som skal udløses på vores hold.

Da vi røg ud af Conference League skrev jeg herinde, at jeg troede det var held i uheld, at vi har bedre brug for træning end kampe. Det er jo også hvad man kan læse rundt om nu, at truppen nyder at have tid til at arbejde på træningsbanen. Jeg er stensikker på at vi ikke var kommet så langt spillemæssigt og resultatmæssigt, hvis vi havde haft alle de ekstra kampe.

Lur mig om ikke vi står endnu bedre når forårets kampe starter, det tror jeg.

Besvar