FCM - ÅB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

FCM - ÅB

Indlæg af Noe »

Ikke et kampoplæg, men det her er alligevel bemærkelsesværdigt: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -pokalkamp

Af en eller anden uvis grund, pønser Kent Nielsen på at forære os noget af en gave, ved at spille mange førsteholdsspillere i pokalkampen:

Ifølge nordjyske.dk kommer AaB til at stille op i følgende startopstilling:

Nicolai Larsen - Henrik Dalsgaard, Kenneth Emil Petersen, Rasmus Thelander, Donny Gorter - Mathias Wichmann, Thomas Augustinussen, Kasper Risgård, Søren Frederiksen - Anders K. Jacobsen, Nicklas Helenius.

Et lille plus til os. Vi har brug for det pt.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Lupus1999 »

Nu har AaB spillet EL kampe igennem hele efteråret, så tror truppen er gearet til to kampe om ugen.

De har til med vundet nogle kampe, også efter EL, så umiddelbart er der ikke den store forskel, udover at spillerne selvfølgelig kan blive skadet i en pokalkamp.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Stoffer »

Lupus1999 skrev:Nu har AaB spillet EL kampe igennem hele efteråret, så tror truppen er gearet til to kampe om ugen.

De har til med vundet nogle kampe, også efter EL, så umiddelbart er der ikke den store forskel, udover at spillerne selvfølgelig kan blive skadet i en pokalkamp.
Helt enig.

For det rigtige hold kan det måske endda skærpe holdet til weekenden efter en landsholdspause.

Naturligvis vil skader altid være en ubetinget udfordring.

Niklaes
Indlæg: 62
Tilmeldt: 4. jul 2012, 12:00

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Niklaes »

Er der en venlig sjæl som kører mellem Århus og Herning på søndag der vil give et lift? Gerne begge veje, men én af vejene ville heller ikke være dårligt :) Betaler glædeligt lidt til benzinen. Jeg har prøvet at skrive inde på FCM fans fra Århus-gruppen, men der er ikke kommet noget svar endnu, hvorfor jeg også lige ville høre herinde :)

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Noe »

Würtz fik ondt i benet i landskampen, og Risgård humpede åbenbart ud af pokalkampen i dag. Jeg er oprigtig spændt på, hvordan ÅBs trup ser ud til kampen mod os.

Jeg er desværre lige så spændt på, hvordan vores ser ud...

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Christian »

En afklapsning af Åb må være et af de vigtigste delmål i denne sæson.

Intet ville fryde mig mere.


Tipsbladets vurdering af kampen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... land-aab-2

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Noe »

ÅBs program i den nære fremtid:

Søndag: FCM (u)
Torsdag: Steua (h)
Søndag: FCK (h)

Presset program og vigtige kampe, med udekampen som den de bedst kan tåle at tabe. Med den overraskende stærke start-11'er i pokalkampen, vil det overraske mig, hvis de stiller i stærkeste på søndag.

DenLange
Indlæg: 146
Tilmeldt: 12. aug 2013, 19:31
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

Re: FCM - ÅB

Indlæg af DenLange »

Stemningen skal VIRKELIG være i top her på søndag, folkens! :twisted:

Noerum
Indlæg: 442
Tilmeldt: 22. nov 2010, 21:10

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Noerum »

Tror I, at Bak og Poulsen bliver klar? Jeg er ret sikker på, at Bak i hvert fald bliver helt klar.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: FCM - ÅB

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... modstander

Vi skal have point på Søndag, forbandelsen mod Aab skal brydes.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Kent »

Noerum skrev:Tror I, at Bak og Poulsen bliver klar? Jeg er ret sikker på, at Bak i hvert fald bliver helt klar.
Dagens HF melder JP tvivlsom. Skulle testes på græs for første gang i dag. JP lød ikke selv alt for optimistisk.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Lund7400 »

Jeg frygter denne kamp. Ikke på grund af AaB, men snarere på grund af vores egne spillere. Det er kun os selv der kan tabe den. Jeg så en AaB'er som (oprigtigt) mente at AaB havde en bedre trup end FCM - det kan alle herinde samt alle andre end AaB nok afkræfte. Jovist, jeg ville gerne se et par stykker i 11'eren hos os, heriblandt backs og målmand, men så stopper det også der.

Jeg håber vitterligt at drengene smider de mentale hæmninger, for så er de trods de notoriske fem-seks frafaldne spillere(som historien mod AaB foreskriver), et betydeligt bedre hold såvel indviduelt som kollektivt, så bliver sejren også komfortabel.

Jeg skyder på 3-1 og endnu et Sisto-show der overstråler oftest middelmådige Thomsen.

God kamp!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Ravnen »

Sjovt nok synes jeg den her kamp, er at foretrække fremfor at møde fx Sønderjyske hjemme. Mod Aab skal vi nok få plads fremad banen. Vi er SÅ opsatte på at slå dem, og vi har så meget selvtillid i øjeblikket at vi nok skal få scoret uanset hvad. Det handler om at stå sikkert i defensiven, så skal vi nok vinde den kamp.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Kent »

Nu er vi naturligvis på det tidspunkt, hvor vi ikke kan stole på nogen af de udmeldinger der kommer, men i dagens HF siger Glen, at der kun er 'et lille håb' om at både Duncan og Poulsen spiller i morgen. Vi risikerer altså at skulle stille op uden 5 faste startere i morgen :(

Ingen tvivl om, at holdet tørster efter revanche mod AaB, men man skal nok heller ikke tage fejl af, at AaB i den grad gerne vil vinde over os (selvom jeg jo godt ved, at kampene mod os naturligvis kun er en bleg kopi af det virkelige slag om Jylland, der står mod AGF - hvor der jo har været vanvittige dramaer og topkampe de sidste 15 år - i hvert fald hvis man spørger AaBs ultrasmarte pr-maskine).

AaB er kommet lidt igang efterhånden og har fx vundet de 3 seneste kampe. Bag tallene kan man dog se en lidt mindre skræmmende modstander, hvor sejrene er kommet i hjemmekampe mod SIF og FCV, der vel er de to ringeste hold i ligaen pt, samt en drønheldig udebanesejr over FCN på et selvmål i sidste minut. Sejren over FCN var faktisk AaBs første udesejr i denne sæson, og generelt har der været stor forskel på AaB hjemme og ude. AaB spiller på ingen måde lige så godt som i sidste sæson, hvor de havde en periode hvor alt lykkedes for dem - og lige meget hvem de spillede med, så scorede de. LIge nu er det omvendt, og lige meget hvem de spiller med, så scorer de ikke rigtig. De har derfor - meget naturligt - haft meget fokus på den defensive organisation, og jeg forventer faktisk et relativt defensivt orienteret AaB-hold i morgen, der vil have fokus på at holde 0'et og så slå til på kontraer. AaB har ikke råd til at tabe, hvis de vil have nogen som helst mulighed for at forsvare deres DM-guld, men det er jo heller ikke ligefrem nogen nordjysk tradition.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM - ÅB

Indlæg af Noe »

Hmm, Nordjyske melder åbenbart midtbaneprofilerne klar, og forventer et ÅB i stærkeste (dog med Enevoldsen i stedet for AK):

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Bruhn - Risgård - Würtz - Thomsen
Enevoldsen
Helenius

Stærkeste, men ikke ÅB som i foråret. De må sendes hjem til Nordens Paris på røv og albuer.

Besvar