FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af mousebreaker »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 138646.ece

OK. Der er tomme hjerner alle steder. Troede dog mest at det var københavner klubberne der skulle stå for de her historier - samt de tommer hjerner I i den hårde fraktion af AGF tilskuerne. Der må være nogle rigtige fans der var med deroppe der kan give klubben en lille opringning, så de/den skyldige kan få sin velfortjente straf.
Sådan noget som det her skal der slås hårdt ned på fra starten af, så der ikke breder sig en kultur blandt vores fans som i de klubber jeg nævnte før. Selvom den/de skulle få en straf af samfundet så skal de imo også have en karantæne fra vores fanklub. Karantæne - meget langvarig ...
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Le Compte »

Ja såfremt de er medlem. Det er jo ikke sikkert at de er medlem. Men i mine øjne bør man aldrig kunne blive medlem efter at have gjort noget sådan.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Jakla »

De skal anmeldes, have deres straf og have karantæne fra FCM, det kan kun gå for langsomt.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af oros »

Jakla skrev:De skal anmeldes, have deres straf og have karantæne fra FCM, det kan kun gå for langsomt.
Og de kan tage pyromanerne med sig! Det vil være helt på sin plads!

Morten17
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23. apr 2010, 00:15

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Morten17 »

Der har været skrevet meget i medierne omkring episoden i Hobro, hvor en kontrollør angiveligt skulle have fået tæsk.
Nu har vi (UM) selv haft kamera på til kampen, som har filmet tribunen kampen igennem, og det har selvfølgelig også fanget episoden.
Videoen, og efterhånden alle de øjenvidneforklaringer der har været, tyder ikke på hverken spark eller slag mod kontrolløren. Men derimod en kontrollør der handler meget uprofessionelt.

Det hele starter med at 2 kontrollører vader direkte ind i mængden af FCM-fans på udebaneafsnittet, den ene stopper et par meter fra kernen af stemningsområdet, hvorefter den anden – den omtalte kvinde – fortsætter ind i mængden. Der kører en hoppesang, hvor folk skaber lidt moshpit agtig stemning, og hopper rundt og skubber til hinanden. Kvinden vælger at gå over til vores capo, og hive ham ned fra hegnet, hun går videre til en anden der sidder på hegnet og flår ham – sammen med et par kontrollører fra den anden side af hegnet, ned fra hegnet, så vedkommende er lige ved at ryge i jorden. Der må ikke sidde nogle i hegnet, hvilket tilsyneladende er reglerne, men der findes også reglementer for Superligaen der siger at udebanetribuner skal have et capo tårn til rådighed. Det var der ikke i Hobro, derfor satte to mand sig op på hegnet, som desuden ikke var til den store gene, da hegnet vel højst er 1 meter højt.
Efter kvinden har hevet de omtalte personer ned, bevæger hun sig over mod sin kollega, tværs ind igennem mængden af stadig hoppende FCM fans.
Her ser det ud som om på videoen at hun igen hiver fat i et par stykker, dog ikke bekræftet fra de personer endnu da jeg ikke har kunnet få fat på dem. Et par sekunder efter vælter hun omkuld inde i mængden og hiver en masse folk med ned omkring sig. Her er der lige et par sekunder hvor folk flyver rundt omkring, fordi det skaber en kædereaktion og folk ryger ned, og det er grunden til at videoen ikke bliver offentliggjort, for det kunne godt se ud som der bliver givet slag, men har fået bekræftet af de personer der ser ud til at slå, at det ikke er sådan det forholder sig. Men medier og andre kan dreje det til hvad de vil, så derfor bliver den ikke offentliggjort mens sagen stadig er ”varm”.

Der er som sagt lidt tumult/vælten omkring efter hun vælter fordi hun får hevet nogle folk ned i det hun vælter, selvfølgelig uforsætligt, man griber vel bare ud efter hvad der er nærmest når man er ved at vælte.
Herefter går der 2-3 sekunder, så dukker hun op på videoen igen, hjulpet op af folk fra UM og det uofficielle miljø, og ned foran gruppen og over hegnet. Hun virker ikke specielt groggy på billederne, og får det ret hurtigt rystet af sig. Hun er da også i stand til at fuldføre resten af kampen, og ser ikke ud til at være rigtig medtaget, altså ingen skræmmer i hovedet eller blå øjne, eller andet der tyder på slag, på hvad man kunne se af hendes krop.
Hvis der vitterligt havde været tale om et decideret overfald af en kontrollør, tvivler jeg også stærkt på at hverken kontrollører eller politi havde stået passivt til under kampen, de var trodsalt rimelig massivt til stede kunne man se efter.
Så sagens kerne er den at der ikke er hold i de anklager der er blevet slynget ud til højre og venstre. Kontrolløren handler SELV meget uprofessionelt i første omgang, og går ind i kernen af fans som står og hopper rundt og skubber til hinanden, og hiver 2 mand ned fra hegnet. Hun vælter hvorefter hun bliver hjulpet op, og hjulpet ned over hegnet.

INGEN fra kontrollørkorpset havde søgt en dialog først, fra den anden side af hegnet, men gik direkte ind i mængden, desuden kom der også rigtig mange kontrollører gående op til hegnet og stillede sig foran os, inden kampen overhovedet var startet. Hvilket virker ret provokerende når der ikke har været optræk til det mindste før det, og at vi desuden var blevet tjekket i hoved og røv for om der var pyrotekniske genstande med.

Som en afslutning på det hele er der indkaldt til møde med klubben, hvor vores videomateriale vil blive fremvist, og vi vil tage en snak med dem omkring episoden. Derudover vil vi til det møde også snakke med ledelsen om deres håndtering af episoden, som også godt kunne have været bedre, de var ikke ligefrem med til at dæmpe medierne. Der er trodsalt to sider af en sag, og ingen grund til at male fanden på væggene før sandheden er fremme.

Copy/paster lige denne udlægning fra en af facebook grupperne også:
"Jeg stod ligeledes lige der hvor det skete, hun faldt faktisk lige foran føderne på mig. men som du selv siger er jeg ikke bekendtgjort med om det er her medierne mener at der er tale om overgreb eller om der er sket noget inden. men som jeg ser situationen er det en kontrollør der pludselig er midt i den dansende mængde, hun får et mindre skub af en dansende foran mig og hun glider derfor på den meget våde/glatte tribune og lander i mellem mig og min kammerat. og inden jeg næsten når at reager på hvad der sker er der hurtigt 4-5 mand der hjælper hende op og stå, og får hende ned fra tribunen igen. har de sidste dage været træt af at læse folks udmeldinger om hvordan det er forløbet, mange var der slet ikke og andre kunne ikke se hvad der skete alligevel. Fedt du tager intiativet til fortælle din mening. håber det kan være med til at give nogle en andet indblik i hvad der skete fredag aften i Hobro med den kvindelige kontrollør, som modsat tæsk fik hjælp af glade midtjylland fans."

Vel og mærke en person der ikke har nogen relation til det uofficielle miljø.

// På vegne af UM og det uofficielle miljø

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Lupus1999 »

Ingen af FCM fansene har haft lyst til at lette på samvittigheden.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5358671

Politiet mener altså, at der er foregået vold mod kvinden, men FCM Ultra har ikke lyst til at angive hinandens navne, så de kan blive sigtet. I stedet er der kun en fra Herning der bliver sigtet, fordi han er den eneste, der er blevet identificeret.

Andro
Indlæg: 129
Tilmeldt: 12. aug 2009, 17:57

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Andro »

Lupus1999 skrev:Ingen af FCM fansene har haft lyst til at lette på samvittigheden.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5358671

Politiet mener altså, at der er foregået vold mod kvinden, men FCM Ultra har ikke lyst til at angive hinandens navne, så de kan blive sigtet. I stedet er der kun en fra Herning der bliver sigtet, fordi han er den eneste, der er blevet identificeret.
Ehm, hvad snakker du om? Der er ikke blevet skjult nogen identiteter. Prøv at læs artiklen igen.

Tre personer har været under politiets mistanke og er blevet eftersøgt. Der har intet problem være i at identificere nogen af dem. Der er bare blevet vurderet fra anklagemyndighedens side, at det kun er den ene af dem, der er grundlag for at anklage for vold(at der så heller ikke rigtigt er nogen beviser mod ham er så en anden sag).

Der har sagen igennem været et relativt stort antal uofficielle fans inde på politistationen i Herning og afgive vidneforklaring i sagen. Ingen i det uofficielle miljø har nægtet at samarbejde med politiet i løbet af efterforskningen.

Prøv nu lige at bruge mere end 2 minutter på at sætte dig ind i sagen, inden du skyder om dig med diverse falske anklager mod hele fangrupperinger.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Lupus1999 »

Citat"Af video-overvågningen fremgår det, at den kvindelige kontrollør bliver væltet omkuld og bliver ramt af flere slag og spark. Men anklage-myndigheden har ikke været i stand til at identificere præcist hvilke personer, der har stået bag. Og ingen af de tre har under afhøring åbenbart haft behov for at lette på samvittigheden"

Det vidner ikke for mig om samarbejde.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af DenStolteJyde »

Lupus1999 skrev:Citat"Af video-overvågningen fremgår det, at den kvindelige kontrollør bliver væltet omkuld og bliver ramt af flere slag og spark. Men anklage-myndigheden har ikke været i stand til at identificere præcist hvilke personer, der har stået bag. Og ingen af de tre har under afhøring åbenbart haft behov for at lette på samvittigheden"

Det vidner ikke for mig om samarbejde.
Håber næsten at den sigtede bliver dømt.. Det kan måske gøre at "de uofficielle" får lidt mindre travlt med at pudse glorien..

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af tubbe93 »

Lupus1999 skrev:Citat"Af video-overvågningen fremgår det, at den kvindelige kontrollør bliver væltet omkuld og bliver ramt af flere slag og spark. Men anklage-myndigheden har ikke været i stand til at identificere præcist hvilke personer, der har stået bag. Og ingen af de tre har under afhøring åbenbart haft behov for at lette på samvittigheden"

Det vidner ikke for mig om samarbejde.

Grunden til de ikke har haft behov for at lette samvittigheden, kan vel også være fordi de ikke har gjort noget?
Anklageren har heller ikke været i stand til at identificere hvem der har gjort det, måske har de blot fat i de forkerte personer?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Hekler
Indlæg: 980
Tilmeldt: 20. maj 2009, 16:54

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Hekler »

Hobro episoden sådan som jeg så det dengang.
Tag et lyt og se om jeg set her senere giver mening.
/Hekler
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af DenStolteJyde »

http://m.aoh.dk/artikel/fcmfan-slog-kvindelig-kontrollr

Så er der fældet dom i sagen.
Selvom nogle havde travlt med at sige at der ikke var nogen der slog og at man kun hjalp så lader det til at mindst 1 person har gjort andet end at hjælpe..

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af Lupus1999 »

Tubbe: Synes du stadig ikke de burde have lettet på samvittigheden. De burde i stedet have stået frem i stedet for at dække over hinanden og forhale politiets arbejde.

Er det anklageren, der skal identificere folk? Jeg tænker almindelige ærlige mennesker går vel til bekendtskab, hvis de har bare lidt samvittighed. Eller har vi med samme typer at gøre, som også er sine kærester utro, og fortæller den ene røver efter hinanden?

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: FCM fans tæskede kvindelig kontrollør i Hobro

Indlæg af tubbe93 »

Lupus1999 skrev:Tubbe: Synes du stadig ikke de burde have lettet på samvittigheden. De burde i stedet have stået frem i stedet for at dække over hinanden og forhale politiets arbejde.

Er det anklageren, der skal identificere folk? Jeg tænker almindelige ærlige mennesker går vel til bekendtskab, hvis de har bare lidt samvittighed. Eller har vi med samme typer at gøre, som også er sine kærester utro, og fortæller den ene røver efter hinanden?
Der var tre der var til afhøring ifølge artiklen. Det er kun én der er blevet dømt. Dermed skulle de to andre vel ikke være gået til bekendtskab. De har ifølge retten ikke gjort noget og er dermed uskyldige. Hverken du eller jeg ved om de har gjort noget alligevel eller om de har set, at andre har slået på kontroløren.

Jeg siger ikke, at dem der ved noget skal lade være med at snakke med politiet og forsøge at dække over hinanden. Jeg syntes bare ikke man skal dømme folk uden at vide noget. Jeg antager, at de fleste her på forummet faktisk ikke ved hvad der er foregået på det specifikke område på tribunen (jeg selv inklusiv), derfor syntes jeg også det virker voldsomt at håbe den sigtede bliver dømt, som en skriver, i stedet for at forklare hvorfor man mener denne skal dømmes. Og hvis man har noget viden politiet/anklageren kan bruge i sagen, skal man selvfølgelig gå til dem.

Det er politet der skal identificere personer. Dette kan de så gøre ved hjælp af beviser. Da det ikke har været muligt at gøre ved hjælp af kameraovervågning, må man så tale med nogle af dem i nærheden som man måske kender. Hvis disse ikke kender de personer, som politiet mener har gjort noget, må man jo gå ud fra de ikke kender dem.
FCM!
FCM!
FCM!

Besvar