Optakt: Panathinaikos ude

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jacob
Indlæg: 377
Tilmeldt: 17. jul 2009, 15:03

Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Jacob »

Det må være på tide vi får et sted, at drøfte den vanvittigt vigtige udekamp mod Panathinaikos.

Billede Billede

Turnering:
UEFA Europa League 4. kvalifikationrunde (play-off round). Hvis vi vinder samlet over de to kampe avancerer vi for første gang i klubbens historie til turneringens gruppespil.

Kick off:
Torsdag d. 21/08-2014 kl. 20:00

Seneste form:
Panathinaikos:
12/07/14 - Lechia Gdańsk - Panathinaikos FC 4-0 (Træningskamp)
19/07/14 - Panegialios - Panathinaikos FC 0-1 (Træningskamp)
30/07/14 - Standard Liège - Panathinaikos FC 0-0 (CL-kval)
05/08/14 - Panathinaikos FC - Standard Liège 0-1 (CL-kval)
13/08/14 - Panathinaikos FC - Panachaiki 1-0 (Træningskamp)

FC Midtjylland:
20/07/14 - FC Midtjylland - Brøndby IF 3-1 (Superliga)
26/07/14 - AaB - FC Midtjylland 2-0 (Superliga)
04/08/14 - FC Midtjylland - Randers FC 3-1 (Superliga)
10/08/14 - SønderjyskE - FC Midtjylland 1-3 (Superliga)
15/08/14 - FC København - FC Midtjylland 1-2 (Superliga)

Seneste start-11:
Panathinaikos:
Jeg har valgt opstillingen fra deres seneste betydende kamp, som var returkampen mod Standard Liège.
Stefanos Kotsolis
Konstantinos Triantafyllopoulos
Gordon Schildenfeld
Giorgos Koutroubis
Mariano González Maroto
David Mendes da Silva
Danijel Pranjić
José Carlos Gonçalves Rodrigues
Abdul Jeleel Ajagun
Mladen Petrić
Marcus Berg

FC Midtjylland:
Jakob Haugaard
Kristian Bach Bak
Francis Dickoh
Erik Sviatchenko
Jesper Lauridsen
Izunna Uzochukwu
Pione Sisto
Petter Andersson
Jakob Poulsen
Sylvester Igboun
Morten Rasmussen

Vejret under kampen:
Billede

Stadion:
Apostolos Nikolaidis Stadion i Athen
Kapacitet: 16.620 siddepladser
Billede

TV:
Kampen bliver desværre ikke vist på dansk tv.

Odds:
Danske Spil: 1,75 - 3,55 - 4,50
Unibet: 1,73 - 3,50 - 4,75

Uldkraemmeren
Indlæg: 267
Tilmeldt: 19. mar 2014, 20:22

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Uldkraemmeren »

Et enkelt tilretning til FCM start-11:

Jakob Haugaard
Patrick Banggard
Francis Dickoh/Rømer
Erik Sviatchenko
Jesper Lauridsen
Izunna Uzochukwu
Pione Sisto
Petter Andersson
Jakob Poulsen
Sylvester Igboun
Morten Rasmussen

En fræk variant kunne imidlertid være i stedet at sætte Jesper Lauridsen på højre back og Frederik Møller på venstre, sådan at vi stadig har lidt fart fremad banen.
Uanset er det en uhyggelig stor svækkelse med 32 ude. Den eneste der ville være et større tab er Duncan.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af TrueWolfMidt »

Uldkraemmeren skrev:Et enkelt tilretning til FCM start-11:

Jakob Haugaard
Patrick Banggard
Francis Dickoh/Rømer
Erik Sviatchenko
Jesper Lauridsen
Izunna Uzochukwu
Pione Sisto
Petter Andersson
Jakob Poulsen
Sylvester Igboun
Morten Rasmussen

En fræk variant kunne imidlertid være i stedet at sætte Jesper Lauridsen på højre back og Frederik Møller på venstre, sådan at vi stadig har lidt fart fremad banen.
Uanset er det en uhyggelig stor svækkelse med 32 ude. Den eneste der ville være et større tab er Duncan.
Kan se, at Jim Larsen ikke findes i din start 11. Er det fordi han ikke findes god nok, eller fordi andre spillere findes bedre og mere sammenspillede ? Jeg vil umiddelbart mene, at hans rutine kan blive guld værd.
Jeg er spændt på hvordan vores modstander starter, om det bliver med stort pres fra start eller om de først lige skal se tingenes tilstand efter og se hvordan vores hold agerer. Håber vi kan modstå dem og viser gode takter, både defensivt samt offensivt. Håber på, at hvis vi kan matche dem og undgår mål imod os, og at Poul så får et indhop i de sidste 10 - 15 minutter.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
Uldkraemmeren skrev:Et enkelt tilretning til FCM start-11:

Jakob Haugaard
Patrick Banggard
Francis Dickoh/Rømer
Erik Sviatchenko
Jesper Lauridsen
Izunna Uzochukwu
Pione Sisto
Petter Andersson
Jakob Poulsen
Sylvester Igboun
Morten Rasmussen

En fræk variant kunne imidlertid være i stedet at sætte Jesper Lauridsen på højre back og Frederik Møller på venstre, sådan at vi stadig har lidt fart fremad banen.
Uanset er det en uhyggelig stor svækkelse med 32 ude. Den eneste der ville være et større tab er Duncan.
Kan se, at Jim Larsen ikke findes i din start 11. Er det fordi han ikke findes god nok, eller fordi andre spillere findes bedre og mere sammenspillede ? Jeg vil umiddelbart mene, at hans rutine kan blive guld værd.
Jeg er spændt på hvordan vores modstander starter, om det bliver med stort pres fra start eller om de først lige skal se tingenes tilstand efter og se hvordan vores hold agerer. Håber vi kan modstå dem og viser gode takter, både defensivt samt offensivt. Håber på, at hvis vi kan matche dem og undgår mål imod os, og at Poul så får et indhop i de sidste 10 - 15 minutter.
Kom lige i tanke om, at vi jo også har Tim Sparv som en mulighed. Kunne det tænkes, at Glen prøver at foretrække rutinen, frem for de unge eller hvad mener i.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1856
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Lupus1999 »

Vi er også uden Andersson. :-/

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af DenStolteJyde »

Som jeg skrev i den anden tråd om Europa leauge:
Truppen mod Panathinaikos
1. Lasse Heinze
3. Tim Sparv
6. Jim Larsen
7. Jakob Poulsen
9. Morten 'Duncan' Rasmussen
10. Tim Janssen
14. Jakob Haugaard
15. Jesper Lauridsen
18. Erik Sviatchenko
19. Marco Larsen
20. Francis Dickoh
26. Patrick Banggaard
27. Pione Sisto
28. André Rømer
33. Paul Onuachu
35. Frederik Møller
36. Rilwan Hassan
43. Izunna Uzochukwu
44. Sylvester Igboun


Så er truppen offentliggjort.. af de udtagede spillere er følgende ikke klar til en hel kamp:
Tim Sparv, Rilwan Hassan, Erik Sviatchenko, Jim Larsen og Marco Larsen

Umiddelbart er jeg mest spændt på hvad man finder på inde på den centrale midt..

Højre back tror jeg rømer får..

inde i det centrale forsvar kunne jeg forestille mig at jim og erik får en halvleg hver..

Spørgsmålet er om man har tænkt sig at prøve med den omvendte trekant på midten igen? Så det bliver Izu og Sparv bag Poulsen og med Sly og Sisto på kanterne..

Hvis vi så er sluppet nogenlunde fra første halvleg kan man jo så smide rilwan ind i stedet for sparv.. så det bliver Izu bag poulsen og hassan..

Eller er vi ude i at Møller skal have spilletid?

Synes det er skidt at vi har en trup med hele 5 spillere der ikke kan klare en hel kamp..

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Densestar7430 »

Min kæreste har boet i Grækenland i flere år og snakker flydende græsk. Jeg skal nok få hende til at trække i alle mulige strænge for at finde et stream til kampen, og dele den her på graven (hvis det er lovligt). ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Ravnen »

Skandaløst.... http://www.bold.dk/nyt/danske-kanaler-d ... naikos-fcm

Men ja, kom endelig med nogle streams.

Brugeravatar
KingJohn
Indlæg: 119
Tilmeldt: 24. sep 2009, 16:20
Geografisk sted: København

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af KingJohn »

Jeg tror at Unibet streamer kampen i aften!

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Kent »

Så måske skal vi til at se på det, som det i virkeligheden drejer sig om: Kampen.

Det er noget pis, at Bak og Petter er ude, da vi mister en masse rutine, aggressivitet og boldfasthed. Det betyder også to ændringer i start-11 og dermed ommøbleringer i et i forvejen ikke-sammenspillet forsvar. Det forlyder, at det bliver en overraskende og uprøvet konstellation i bagkæden (selvom der nok ikke er så mange grækere, der læser med herinde, er der ingen grund til at give navne væk) og det er jeg lidt spændt på. Jeg forventer at vi kommer under pres i aften, og der er det ikke en fordel med folk på uvante pladser.

Vi har lidt for mange gange oplevet, at vores europa-cup kampe mod større hold allerede er afgjort efter første kamp, så det er afgørende, at vi ikke taber med 2-3 mål. Der skal være noget at spille om næste torsdag. Så jeg håber, at vi tager et defensivt udgangspunkt og så forsøger at ramme dem på omstillinger og dødbolde.

Håbet er naturligvis, at vi ikke taber, men ellers vil fx et 2-1 nederlag også være acceptabelt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Ravnen »

Lutter dårlige undskyldninger! http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 975684.ece

Ingen Unibet i øvrigt. Men håber de forskellige muligheder nævnt her i tråden virker.

Kampen. Uha, det kan blive hvad som helst. Kommer vi godt i gang kunne vi på en god dag køre hvem som helst over. Men er vi lidt overvældede over at være i udlandet, og ikke får vores spil i gang, så kan vi risikere at få høvl. Jeg håber på en sejr, men så længe vi bagefter har en chance for selv at afgøre det på hjemmebane, så er det ok.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Arff »

Som Kent siger, så er det skidt at vi er uden Petter og Bach Bak i dag - specielt sidstnævnte er skidt, da han er den store motivator på holdet, og samtidig ham der altid går forrest, og opildner medspillere, samtidig med, at han er utrolig aggressiv i presspillet. Samtidig er tilfældet for begge (Bak og Petter), at det er rutinerede spillere, som begge har prøvet en masse på egen krop, og det er endnu en ulempe.
Men når det så er sagt, så har vi på banen og i truppen andre spillere, som spillemæssigt helt sikkert kan gå ind og løfte opgaven. Vi har stadig en masse rutine på banen, selvom de to er væk - her tænker jeg Francis, Poulsen, Duncan og til dels Erik (Tim Sparv, hvis han spiller). Samtidig har vi på bænken også en masse rutine som vi kan sætte ind.

Det jeg frygter mest ved dagens kamp, er om spillerne kan stå for presset, og holde det kølige overblik, så vi får mulighed for at spille os ud af det første pres, og får følelsen af, at vi er i stand til at være med, og følelsen af at have bolden, som jeg bestemt også tror er vigtigt. Hvis vi samtidigt kan undgå alt for mange (og store) personlige fejl, og samtidig kan stå godt i defensiven som et hold, så tror jeg vi har muligheder. Personligt har jeg svært ved at se os tage sejren, og være overlegne, men hvis vi får nogle tidlige succesoplevelser og et udebane mål eller to, så tror jeg bestemt vi med et fyldt MCH Arena i ryggen, har muligheder for at gå videre, hvis vi ikke taber med mere end ét mål.

Glen's pressemøde: https://www.youtube.com/watch?v=CSjvbJq ... unuxo262cw

Jakob Poulsen's syn på kampen: https://www.youtube.com/watch?v=y9Ty1NJ ... unuxo262cw
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg glæææææææææææjeeeer mig!!

Piv nervøs for Rømer på backen, og super ærgerligt med Andersson!

Gave odds på Unibet: Gult eller rødt kort til Izunna odds 2:20. Den skulle være mere sikker end amen i kirken! ;)

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Arff »

Densestar7430 skrev:Jeg glæææææææææææjeeeer mig!!

Piv nervøs for Rømer på backen, og super ærgerligt med Andersson!

Gave odds på Unibet: Gult eller rødt kort til Izunna odds 2:20. Den skulle være mere sikker end amen i kirken! ;)
Lad os nu se om Rømer spiller backen, eller om der bliver hevet en kanin op af hatten ;-)

Mht. odds, så ja - den kan man nok godt smide pensionsopsparingen på :D
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Optakt: Panathinaikos ude

Indlæg af Saemala »

Ravnen skrev:Lutter dårlige undskyldninger! http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 975684.ece

Ingen Unibet i øvrigt. Men håber de forskellige muligheder nævnt her i tråden virker.

Kampen. Uha, det kan blive hvad som helst. Kommer vi godt i gang kunne vi på en god dag køre hvem som helst over. Men er vi lidt overvældede over at være i udlandet, og ikke får vores spil i gang, så kan vi risikere at få høvl. Jeg håber på en sejr, men så længe vi bagefter har en chance for selv at afgøre det på hjemmebane, så er det ok.

Dårlige undskyldninger? Næh, bare ren og skær forretning.

Det vigtigste må være ikke at få en snitter, så vi selv har mulighed for at afgøre det hjemme.
Alt bedre end 2-1 til Pana vil være fantastiske resultater. Taber vi uden at score, kan det godt gå hen og blive svært på hjemmebanen.

Besvar