Mesterskabskampen 2024

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Halkjær
Indlæg: 71
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Halkjær »

Jeg syntes stadig at omrokeringen efter Simsirs skade, som bragte Oliver ind på midten for at gøre plads til Osorio har kostet alt for meget på presspillet, kontrol og udtrykket.

Jeg håber vi spiller med en base der ligner det følgende på de forreste seks i de resterende kampe for at genoplive holdet:

Cho-Francu
Ola - Gigovic / Römer - Martinez - Oliver

Oliver bringer meget mere fra den plads. Francu og Ola kunne evt bytte for bedre pres (Francu startede på kanten om nogen kan huske det og gjorde det ok).

Så bliver det med mere fokus på presspillet og stærkere midtbane og så kan den chilenske tusindkunstner komme ind var bænken når aftensolen bryder frem og modstanderens armé er gået i skyttegraven til frokost.

mousebreaker
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af mousebreaker »

Ifht bookmakerne (har kun set fra 1 udbyder)
Er oddsene for et mesterskab
Brøndby 3,35
FCM 5,00
FCK 6,00
FCN 51

Omsat til procenter, med hensyntagen til bookmakernes take, som er voldsomt højt som jeg lige kan se det.
Måske mere kompetente talmennesker end jeg kan fortælle mig at jeg er gal på den.
Omsat til procenter får jeg bookmakernes forventninger til at se således ud
Bif 43,6% for guld
Fcm 29,2
Fck 24,3
Fcn 2,9


Den fordeling stemmer meget godt overens med hvad jeg tror vores chancer er.

50% som nævnt i Sort Snak (tak for et fremragende stykke arbejde iøvrigt) er i hvert fald helt sort, det kan det aldrig være objektivt set, da vi med pointtab i Farum er afhængige af andre resultater, hvilket vil ske ca 4 af 5 gange
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Eponaj
Indlæg: 84
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Eponaj »

Hvad i alverden er det for en bookmaker? FCM er utvivlsomt favorit til mesterskabet uanset hvor svært vi har det mod FCN.

Unibet, Bet365 og Danske spil giver i omegnen af odds 1,90 på mesterskab til FCM og odds 2,40-2,50 på Brøndby.

De vurderer altså et FCM mesterskab til cirka 50% chance og giver Brøndby cirka 40%.
FCK får i øvrigt cirka 18% chance for mesterskabet.

mousebreaker
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af mousebreaker »

Eponaj skrev:
19. maj 2024, 11:29
Hvad i alverden er det for en bookmaker? FCM er utvivlsomt favorit til mesterskabet uanset hvor svært vi har det mod FCN.

Unibet, Bet365 og Danske spil giver i omegnen af odds 1,90 på mesterskab til FCM og odds 2,40-2,50 på Brøndby.

De vurderer altså et FCM mesterskab til cirka 50% chance og giver Brøndby cirka 40%.
FCK får i øvrigt cirka 18% chance for mesterskabet.
Ups, mig der lavede en fejl.
Jeg googlede odds på vinder af superligaen og fik ovenstående frem. Det var så Unibet der havde 3,35 til Brøndby, 5 til fcm og bet65 med de sidste 2.
Det var åbenbart en form for algoritme fra SpilXperten der kom først i rækken med resultatet. Jeg læste blot Unibet.
Ser at det er korrekt at Unibet reelt kører med 1,9 til de gode og 2,5 til Bif.

Jeg var for hurtigt ude med noget der bakkede min personlige bias op, beklager!

Har bare svært ved at se BIF sætte point til, i så fald skal det være mod Silkeborg, som er flasket op med had til os.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Copenhagenwolf
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. apr 2015, 12:42

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af Copenhagenwolf »

Heldigvis kender vi præmissen på forhånd ift Brøndby, når FCN-Fcm starter mandag kl. 18 - skal vi have 1 eller 3 point for at være sikker på at have overhånden i sidste runde?

Silkeborg-folket ser 100 pct sikkert helst et de andre tre hold blive mestre, men på den anden side tror jeg Kent Nielsen er topprofessionel og kræver 100 procent indsats i alle kampe, og de spillere han ikke kan stole på, kan ryge ud i kulden. Det giver et lille håb, men når det er sagt er det mest sandsynlige tre point til Bif på mandag.

En ting er sikkert: Fck skal ikke have muligheden for at komme igen tirsdag, så tror jeg de snupper den - og det vil være det mindst ønskelige scenarie af alle.

6256
Indlæg: 313
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af 6256 »

Jeg vil nok også helst være i Brøndbys sko, hvis jeg skal være ærlig. Jeg ser det også som mest sandsynligt, at vi skal bruge 6 point for at blive mestre. Heldigvis kender vi Brøndbys resultat og det kan være en hjælp. Jeg gruer dog også bare noget for den sidste kamp mod Silkeborg. Der bliver talt meget om den svære kamp i morgen, men kampen mod Silkeborg kan også vise sig at blive en svær en at komme igennem.

Skal vi vende vores dårlige stime i Farum, så vil i morgen da være et godt tidspunkt at gøre det - og motivationen for at gøre det, må da også alt andet lige være helt i top. Jeg synes vi spillede en fin anden halvleg mod FCN hjemme sidst, forhåbentlig kan vi tage noget af det med til kampen i morgen.

Jeg ved ikke med FCN og hvilken indstilling de kommer ind til kampen med. De skal jo vinde for at have en chance for at blive mestre (muligvis top 3). Men taber de eller spiller uafgjort, kan de også blive isoleret på 4. pladsen, så der er også pres på dem.

mousebreaker
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Mesterskabskampen 2024

Indlæg af mousebreaker »

Vinder Brøndby over Silkeborg, så mangler de AGF der har FCM som pejlemærke i alt hvad de melder ud. Altid os der skal stå for skud. Så det vil være en kniv i egen ryg hvis de tager point mod Brøndby i den sidste, og derved gør os til mestre. Uagtet at de også har et hadforhold til Bif.
Der bliver nok et par århusianske debutanter i den kamp.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar